Дачия Форум

Избор на Дачия - Logan MCV II или Lodgy

Какво Ви харесва или Ви дразни - Логан(сем),Сандеро & Duster

Избор на Дачия - Logan MCV II или Lodgy

Мнениеот Лудория » Сря Окт Сря, 18 Окт 2023 01:49:22 +0000, 2023 1:49 am

Здравейте.
Предстои ми покупка на личен автомобил и съм се спрял на Дачия втора употреба и на някой от конкретните Logan MCV или Lodgy. Четох из този форум, говорих с няколко механици и собственици на модел от марката. Съответно изникнаха много чуденки, няколко изказани мнения ме изненадаха.
Първо за какво ще го ползвам - личен автомобил, 2-ма възрастни, едно 5 годишно дете и куче. Настоящия ми автомобил за последната година повече време се ползва градско в малък град (Шумен), периодично до близки места за разходки (до към 100-ина километра), но пък в редките моменти извън града навъртам по 700 и повече км.
За колата - досега съм ползвал автомобили с 4 цилиндрови, без турбо, бензин/LPG двигатели. Предпочитам да си останат такива. Ако в този автомобил, който закупя, няма LPG, ще карам няколко месеца без да добавям такава, за да проверя как е разхода и дали ми отива "финансово". Засега съм се спрял на Logan MCV II или Lodgy 1.6 MPI, като за момента клоня към MCV модела.
Та сега питанките:
1. Във форума и сред обявите за продажби, много Lodgy-та с 1.6 двигателя (83 к.с., MPI) се споменават основен ремонт/замяна. На какво се дължи тази честота - заводски слабости на двигателя или лоша поддръжка? Или нещо друго?! Настоящата ми кола има заводски проблем и това ми доведе до доста главоболия, разходи и ремонти.
2. Двигателят 1.2 без турбо (75 к.с.) на Логан MCV II има ли някакви заводски слабости или особености при употреба? Като пример, в момента ползвам Шкода с трицилиндров двигател, който гори масло при магистрални скорости над 110 км/ч. Да очаквам ли нещо такова и за този двигател?
3. Има ли истина в това, че моделите от Швейцария конкретно, идват с по-луксозни материали в интериора при същото ниво за автомобили, които са за други пазари?
4. Как се справят климатиците на двата модела с охлаждането на голямото купе през лятото? Има ли челно термостъкло на модела или възможност за замяна с такова?
5. Проблеми с ръждата и по-известни слабости, за които да гледам при оглед преди покупка? Във форума срещнах мнение, че е безсмислено при закупуване на автомобила, да се обработи дъното на купето допълнително. Това е така или допълнителната защита не е на същото ниво като заводската.?
6. Моделите имат ли проблеми с електрическата инсталация, каквата слабост имат доста от моделите на Рено?
7. Ако след време реша да добавя LPG инсталация, какво трябва да спазвам като технически изисквания на двата модела двигатели, за да им осигуря по-дълга екплоатация? Има ли място да се сложи "кръгла" бутилка? Не успях по снимките да видя къде стои резервната гума, а при разговорите със собственици не се сещах да питам.
8. Лесно ли се слага теглич и има ли някакви проблеми/ограничения с тегленето на ремарка (ползва се за джибри, малки мебели да се транспортират, не за строителни материали). Настоящата ми кола има ограничение 650 килограма, от които 250 е ремаркето, та съм сквикнал да правя повече курсове.
9. Как стои въпроса с окачването? По-колко килограма са ограниченията за товароносимост и издържа ли окачването на задния мост?
10. Имам възможност да си внеса автомобил от Германия или да си закупя тук? Забелязах, че цените са еднакви, но според обяснения на познати в Германия за тези пари колите са с TUV и по-скоро реални километри, за разлика от предлаганите "нов внос" в България. Как ви се струва това - мит или има доста истина зад това?
11. Антената и заводското радио имат ли добър обхват? С настоящия си Нисан, имам загуба на сигнал само за два-три километра в една ниска част на магистралата до Варна, докато с Шкодата като се отдалеча на 20-ина килемтра от града и радиото изчезва. Както няма сигнал и през по-голяма част от магистралата София-Бургас.
12. Коя от двете коли е с по-добра шумоизолация? Има ли възможност да се добави такава и ако някой е слагал, на какво цени е това.
Навярно с времето ще изникнат още въпроси, но засега се сещам само за тези.
Благодаря на всеки отзовал се.
П.П. Следващ въпрос - как стои въпроса с катализаторите и LPG системите? Знам, че някои имат проблеми заради тях. Колко струва замяната на катализатор?
Бивши: Renault Clio I (1.4, 80 к.с., Petrol/LPG), Renault Megane I (1.6, 90 к.с., Petrol/LPG)
Настояща: Nissan Primera P12 Hatch (1.6, 116 к.с., Petrol/LPG)
Лудория
 
Мнения: 1
Регистриран на: Сря Окт Сря, 18 Окт 2023 00:25:50 +0000, 2023 12:25 am
Местоположение: Шумен
Автомобил: Nissan Primera P12 Hatch 1.8 Petrol/LPG

Назад към Впечатления за автомобилите

  • Кой е на линия

    Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта