Днес навъртях първите 1000км.
Впечатленията ми от колата са все така позитивни. Все още не е успяла да ме разочарова с нищо, колкото и взискателно да се опитвам да открия кусури.
Да се похваля - в купето престана да мирише на нова пластмаса, след като изфиряса и второто борче под седалката (не обичам да ми висят разни неща по вътрешното огледало за обратно виждане).
Миналата седмица направихме импровизирана car-wash среща на extrme-blue автомобилите -
Dacia Sandero + Infiniti G 37 S = като две капки боза.
Още миналата седмица забелязах, че фиксиращата тапа (щипка) на предния ми десен калобран липсва. Изключвам обсъжданата
тук възможност тапата да е изхвърчала при маневри на заден ход, защото все още помня всяка една маневра, направена с колата, и просто съм сигурен, че колегите в сервиза на Еспас Ауто просто са пропуснали да я сложат. За да не се правя на сърдит клиент просто минах през нашия сервиз (Ауто Франс 3000) и обрах всички тапи, които ми попаднаха и с помощта на монета от 10 стотинки си я навих на уреченото място! Сега е екстра, дори тествах дали няма да изхвърчи - не изхвърча! Ето и
снимки от процеса на монтиране на заветната тапа.
В квартал Хаджи Димитър, София, се натъкнах на едно Sandero, което доста напомня на моето - явно колегата също е маниак,
вижте джантите! Все пак ако някой си познае колата, нека се обади тук.
И така, колата си въртеше километри, първо
499км, после
555км, после
666км, след това успях да я хвана километража на
700км в 7:00 часа - все такива "once in a lifetime experience" моменти.
Заех се малко да помисля върху досадния проблем със стичането на вадичка вода по челното стъкло, заради недомислената от конструкторите дължина на чистачките (тя си е много добре икономически издържана дължината де - разбира се, че е много по-изгодно да монтираш 3 еднакви чистачки по 50см на всеки автомобил от гледна точка на производствените разходи). Та - проблемът е в това, че
дясната чистачка събира водата от дясната част на челното стъкло в една вертикална линия. Тази линия е с дължина колкото самата чистачка -
50см и е вертикална. Лявата чистачка, за съжаление,
минава на 12см под горния край на гореспоменатата 50 сантиметрова вертикална линия и обира само 38см от натрупалата се вода, кал и течност за чистачки. Останалите 12 сантиметра се стичат изнервящо по стъклото точно пред префинения ми, зорък поглед. Ето
за модел едно мръсно Sandero Stepway. Разстоянието между двете чистачки в състояние на покой е
4 сантиметра. Това означава, че ако на мястото на
сегашната 50 сантиметрова лява чистачка поставя 60 сантиметрова, това разстояние ще стане -1 сантиметър, тоест чистачките ще се засичат и ще се изкривят. Затова ще ми се наложи да сложа малко по-къса чистачка отдясно - примерно 47см, така ще се разминават за съвсем малко. Така би се намалило количеството стичаща се вода с около 50%, което ме устройва донякъде. Това количество може да стане и 0, но тогава вече може да претоваря моторчето или да намаля прекомерно видимостта отдясно. Трябва да тествам разбира се... по-натам.
Платих си данъка в общината, който се оказа приятно малък -
едва 45 лева за автомобил с дизелов двигател с обем 1461ccm и мощност 63kW. На Ладата (по документи 1451ccm и 52kW) излиза 26 лева.
Както вече писах по-горе, днес колата навъртя първите си 1000км.
Щрак! По-интересното е, че тези първи 1000км (по-точно 1004км до бензиностанцията) бяха изминати с един първи резервоар, а именно
43,1 литра според компютъра. Пак според него, средният разход за тези първи километри е бил
4,4л/100км. До първото щракване на пистолета се побраха 49,47 литра, точно колкото трябва според данните на производителя (50 литра) - през първите 10-20км се чуваше едно плацикане в задната дясна част на купето при спиране на место на автомобила - може би няма вграден клапан против изтичане на гориво при преобръщане на автомобила, въпреки че би било странно, тъй като това си е изискване към всички автомобилостроителни компании.
Сега малко да отстъпя пред егоцентризма си и да отговоря на колегите, които са уважили темата ми и на които сърдечно благодаря за пожеланията:
Joro 01, това вече ми е четвърта кола и ми е дошло до гуша от коли "втора употреба", които рядко са "втора".
ozicorp, не знам кога ще намеря време да се занимавам с диагностичната програма, сигурно след като се дипломирам ... някъде края на годината (боже мой!!!).
zlatacho, благодаря за милите думи относно методичността. Всъщност аз не работя в сервиз, въпреки че работата ми е тясно свързана със сервизната дейност. Всъщност работя предимно на компютър и се занимавам с това да съобщавам на производителя (Mercedes-Benz) за нови наблюдения и дефекти при новите модели, технически обучения на продуктивния и непродуктивния персонал в оторизираните сервизи, клиентски мероприятия - общо взето се занимавам с организацията на следпродажбеното обслужване на всички леки автомобили Mercedes-Benz в България.
peterco, в Лада форума не съм особено активен, защото ме е яд, че Ладата така и не потръгна както ми се искаше, но това не ми попречи вчера да се омажа до уши в масло докато сменях скоростната кутия на бегачката - готвим се да ти идваме на гости. Ето ти снимка на Sandero с три скоростни кутии,
две от които в багажника! Иначе за цени на всичко, което съм споменал в темата
можеш да проверяваш в този файл - периодично го актуализирам.