Дачия Форум

Dacia Sandero 1.5 dCi 85 hp - Dragan_Trial

Хечбек

Мнениеот Joro 01 » Съб Апр Съб, 17 Апр 2010 22:00:11 +0000, 2010 10:00 pm

Браво за избора на всичко.
Честито за придобивката.
И все повече се радвам на млади хора да притежават НОВ автомобил пред алтернативата втора употреба и т.н.
Със здраве и само хубави мигове в живота.
http://www.bardahl.bg/ _____________ http://www.prospeed.bg/ _____________ http://www.bardahloils.com/

Преди: Safrane 2.2 Si12V 137 к.с.-1993 # 25 2.0 TXi12V 140 к.с.-1992 # 11 Cheverny-1988
Сега: МСV dCi+ 11.2007-361111 км. # LAGUNA III GrandTour 2.0 dСi GT/4Control - 2015 # KADJAR 4х4 1.6 dСi - 2016 и 2018 # TALISMAN 1.6 dCi Twin Turbo, INITIALE Paris/4Control
Аватар
Joro 01
Модератор
 
Мнения: 16697
Регистриран на: Вто Мар Вто, 04 Мар 2008 22:33:41 +0000, 2008 10:33 pm
Местоположение: около София
Автомобил: MCV Laureate dCi+LAGUNA 3 GrandTour dCi+

Мнениеот joroTR » Нед Апр Нед, 18 Апр 2010 12:35:43 +0000, 2010 12:35 pm

Честито колега! Милион безаварийни километри! Като гледам колко си написал ... явно много й се радваш :D Години наред и тя да те радва! :D
Sandero 1.5 dCi 85 к.с.
Аватар
joroTR
Дачия маниак
 
Мнения: 229
Регистриран на: Пет Яну Пет, 16 Яну 2009 17:36:37 +0000, 2009 5:36 pm
Местоположение: Русе

Мнениеот zlatacho » Пон Апр Пон, 19 Апр 2010 10:05:02 +0000, 2010 10:05 am

Браво, Драгане! Да ти е честита, да те слушка, и да те вози много ;)
За описанието просто нямам думи! Личи си методичността, явно работата (по-скоро дисциплината) в сервиза ти е повлияла много!
Logan ф.1 E2+/Ambition/ DCI 85кс
Sandero Stepway III Eco-G 100
Аватар
zlatacho
Дачия маниак
 
Мнения: 135
Регистриран на: Пет Дек Пет, 07 Дек 2007 17:26:59 +0000, 2007 5:26 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот peterco » Пон Апр Пон, 26 Апр 2010 19:50:24 +0000, 2010 7:50 pm

Ооо Драго, честито да ти е, все съм знаел че си маняк, но това е още по добро. Със здраве да си я караш и много безаварийни километри с новата кола.
Каква е цената на филтъра? Решил съм да порежа моята с един такъв.
peterco подари акаунта си на teodordt на 18.12.2012 г. в 18:00 ч.!
Аз няма да пиша от името на Петьо, нито ще променя нещо от мненията му.
Ако след тази дата се появят каквито да са мнения от този профил, значи е бил хакнат или съм го върнал на Петьо.
peterco
Дачия маниак
 
Мнения: 1611
Регистриран на: Чет Дек Чет, 13 Дек 2007 20:41:14 +0000, 2007 8:41 pm
Автомобил: Логан с VR6 на VW (self made)

1000км

Мнениеот Dragan_Trial » Вто Апр Вто, 27 Апр 2010 00:25:51 +0000, 2010 12:25 am

Днес навъртях първите 1000км.

Впечатленията ми от колата са все така позитивни. Все още не е успяла да ме разочарова с нищо, колкото и взискателно да се опитвам да открия кусури.

Да се похваля - в купето престана да мирише на нова пластмаса, след като изфиряса и второто борче под седалката (не обичам да ми висят разни неща по вътрешното огледало за обратно виждане).

Миналата седмица направихме импровизирана car-wash среща на extrme-blue автомобилите - Dacia Sandero + Infiniti G 37 S = като две капки боза.

Още миналата седмица забелязах, че фиксиращата тапа (щипка) на предния ми десен калобран липсва. Изключвам обсъжданата тук възможност тапата да е изхвърчала при маневри на заден ход, защото все още помня всяка една маневра, направена с колата, и просто съм сигурен, че колегите в сервиза на Еспас Ауто просто са пропуснали да я сложат. За да не се правя на сърдит клиент просто минах през нашия сервиз (Ауто Франс 3000) и обрах всички тапи, които ми попаднаха и с помощта на монета от 10 стотинки си я навих на уреченото място! Сега е екстра, дори тествах дали няма да изхвърчи - не изхвърча! Ето и снимки от процеса на монтиране на заветната тапа.

В квартал Хаджи Димитър, София, се натъкнах на едно Sandero, което доста напомня на моето - явно колегата също е маниак, вижте джантите! Все пак ако някой си познае колата, нека се обади тук.

И така, колата си въртеше километри, първо 499км, после 555км, после 666км, след това успях да я хвана километража на 700км в 7:00 часа - все такива "once in a lifetime experience" моменти.

Заех се малко да помисля върху досадния проблем със стичането на вадичка вода по челното стъкло, заради недомислената от конструкторите дължина на чистачките (тя си е много добре икономически издържана дължината де - разбира се, че е много по-изгодно да монтираш 3 еднакви чистачки по 50см на всеки автомобил от гледна точка на производствените разходи). Та - проблемът е в това, че дясната чистачка събира водата от дясната част на челното стъкло в една вертикална линия. Тази линия е с дължина колкото самата чистачка - 50см и е вертикална. Лявата чистачка, за съжаление, минава на 12см под горния край на гореспоменатата 50 сантиметрова вертикална линия и обира само 38см от натрупалата се вода, кал и течност за чистачки. Останалите 12 сантиметра се стичат изнервящо по стъклото точно пред префинения ми, зорък поглед. Ето за модел едно мръсно Sandero Stepway. Разстоянието между двете чистачки в състояние на покой е 4 сантиметра. Това означава, че ако на мястото на сегашната 50 сантиметрова лява чистачка поставя 60 сантиметрова, това разстояние ще стане -1 сантиметър, тоест чистачките ще се засичат и ще се изкривят. Затова ще ми се наложи да сложа малко по-къса чистачка отдясно - примерно 47см, така ще се разминават за съвсем малко. Така би се намалило количеството стичаща се вода с около 50%, което ме устройва донякъде. Това количество може да стане и 0, но тогава вече може да претоваря моторчето или да намаля прекомерно видимостта отдясно. Трябва да тествам разбира се... по-натам.

Платих си данъка в общината, който се оказа приятно малък - едва 45 лева за автомобил с дизелов двигател с обем 1461ccm и мощност 63kW. На Ладата (по документи 1451ccm и 52kW) излиза 26 лева.

Както вече писах по-горе, днес колата навъртя първите си 1000км. Щрак! По-интересното е, че тези първи 1000км (по-точно 1004км до бензиностанцията) бяха изминати с един първи резервоар, а именно 43,1 литра според компютъра. Пак според него, средният разход за тези първи километри е бил 4,4л/100км. До първото щракване на пистолета се побраха 49,47 литра, точно колкото трябва според данните на производителя (50 литра) - през първите 10-20км се чуваше едно плацикане в задната дясна част на купето при спиране на место на автомобила - може би няма вграден клапан против изтичане на гориво при преобръщане на автомобила, въпреки че би било странно, тъй като това си е изискване към всички автомобилостроителни компании.

Сега малко да отстъпя пред егоцентризма си и да отговоря на колегите, които са уважили темата ми и на които сърдечно благодаря за пожеланията:

Joro 01, това вече ми е четвърта кола и ми е дошло до гуша от коли "втора употреба", които рядко са "втора".

ozicorp, не знам кога ще намеря време да се занимавам с диагностичната програма, сигурно след като се дипломирам ... някъде края на годината (боже мой!!!).

zlatacho, благодаря за милите думи относно методичността. Всъщност аз не работя в сервиз, въпреки че работата ми е тясно свързана със сервизната дейност. Всъщност работя предимно на компютър и се занимавам с това да съобщавам на производителя (Mercedes-Benz) за нови наблюдения и дефекти при новите модели, технически обучения на продуктивния и непродуктивния персонал в оторизираните сервизи, клиентски мероприятия - общо взето се занимавам с организацията на следпродажбеното обслужване на всички леки автомобили Mercedes-Benz в България.

peterco, в Лада форума не съм особено активен, защото ме е яд, че Ладата така и не потръгна както ми се искаше, но това не ми попречи вчера да се омажа до уши в масло докато сменях скоростната кутия на бегачката - готвим се да ти идваме на гости. Ето ти снимка на Sandero с три скоростни кутии, две от които в багажника! Иначе за цени на всичко, което съм споменал в темата можеш да проверяваш в този файл - периодично го актуализирам.
Местоположение: София
Автомобил: Sandero I 1,5 dCi 85 hp 2010 / Lodgy II 1,5 dCi 115 hp 2019

Изображение
ИзображениеИзображение
Аватар
Dragan_Trial
Дачия маниак
 
Мнения: 3023
Регистриран на: Пон Яну Пон, 04 Яну 2010 21:18:03 +0000, 2010 9:18 pm
Местоположение: София, Стрелбище
Автомобил: Sandero 1,5 dCi 85hp 04/2010

Мнениеот zlatacho » Вто Апр Вто, 27 Апр 2010 11:03:59 +0000, 2010 11:03 am

Dragan, да ти кажа аз как реших проблема със стичането на водата по средата на стъклото - промених изходното положение на чистачките - дясната я надигнах с около 7-8 см, лявата /шофьорската/ - колкото като се пусне на по-високата скорост на почистване почти да се допира до рамката на стъклото. И двете са с размер 56 см.
Logan ф.1 E2+/Ambition/ DCI 85кс
Sandero Stepway III Eco-G 100
Аватар
zlatacho
Дачия маниак
 
Мнения: 135
Регистриран на: Пет Дек Пет, 07 Дек 2007 17:26:59 +0000, 2007 5:26 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот Joro 01 » Вто Апр Вто, 27 Апр 2010 13:54:42 +0000, 2010 1:54 pm

Браво Драго, много ти се кефя на усърдието и желанието да си доставиш максимално удоволствие от експлоатацията на чисто нов автомобил.
Сега за калобраните и тапата. И преди съм писал и сега ще припомня. Всички Дачии имат там заводска тапа, без изключение.
На MCV-то си ги слагах сам и в комплекта с калобрани си има тапи, които са с по-тясна задна част, където се навива в рапида на купето. А тези които са си заводски на купето са по-слабо оребрени и са наистина просто декоративни тапи за запушване. За целта се заменят с тези , които са от комплекта с калобраните и действително никога няма да се развият или паднат.
При Сандерото случая е като при теб, слагани са в сервиза преди да я получим от дилъра и просто не са сменени тапите с тези от комплекта. И при Стефан падна едната още на първата седмица и съответно аз взех мерки и повече няма падане. Така че, и при теб е същия случай, имало я е, но не тази която трябва да бъде при наличие на калобран.
За разхода не се очудвам, напълно реален е. Както виждам няма нужда от съвети как да я експлоатираш първите 5000 и 10 000 км.
Успех и споделяй както досега.
http://www.bardahl.bg/ _____________ http://www.prospeed.bg/ _____________ http://www.bardahloils.com/

Преди: Safrane 2.2 Si12V 137 к.с.-1993 # 25 2.0 TXi12V 140 к.с.-1992 # 11 Cheverny-1988
Сега: МСV dCi+ 11.2007-361111 км. # LAGUNA III GrandTour 2.0 dСi GT/4Control - 2015 # KADJAR 4х4 1.6 dСi - 2016 и 2018 # TALISMAN 1.6 dCi Twin Turbo, INITIALE Paris/4Control
Аватар
Joro 01
Модератор
 
Мнения: 16697
Регистриран на: Вто Мар Вто, 04 Мар 2008 22:33:41 +0000, 2008 10:33 pm
Местоположение: около София
Автомобил: MCV Laureate dCi+LAGUNA 3 GrandTour dCi+

Мнениеот Joro 01 » Вто Апр Вто, 27 Апр 2010 18:03:16 +0000, 2010 6:03 pm

zlatacho, чакай малко. За какви горни тапи става въпрос?
Аз говоря за едниствената долна тапа, същата която е показал и Драго и е на предните калобрани от вътрешната страна където я навива със стотинката.
Нещо не сме се разбрали и говорим за 2 различни неща.
http://www.bardahl.bg/ _____________ http://www.prospeed.bg/ _____________ http://www.bardahloils.com/

Преди: Safrane 2.2 Si12V 137 к.с.-1993 # 25 2.0 TXi12V 140 к.с.-1992 # 11 Cheverny-1988
Сега: МСV dCi+ 11.2007-361111 км. # LAGUNA III GrandTour 2.0 dСi GT/4Control - 2015 # KADJAR 4х4 1.6 dСi - 2016 и 2018 # TALISMAN 1.6 dCi Twin Turbo, INITIALE Paris/4Control
Аватар
Joro 01
Модератор
 
Мнения: 16697
Регистриран на: Вто Мар Вто, 04 Мар 2008 22:33:41 +0000, 2008 10:33 pm
Местоположение: около София
Автомобил: MCV Laureate dCi+LAGUNA 3 GrandTour dCi+

Мнениеот zootv » Съб Май Съб, 01 Май 2010 08:20:54 +0000, 2010 8:20 am

Честито за добрата придобивка! Още много километри с такъв ентусиазъм да навъртиш :D аз само да кажа, че програмата за диагностика Clip 97 тръгна без проблеми на ХР, само дето за да се прави диагностика трябват още хардуерни екстри :)
Още веднъж поздравления за ентусиазма :D
Logan фаза 1 1.5 dci 65кс
Аватар
zootv
Любител
 
Мнения: 35
Регистриран на: Сря Фев Сря, 13 Фев 2008 16:25:31 +0000, 2008 4:25 pm
Местоположение: Русе

Мнениеот Santi » Нед Май Нед, 02 Май 2010 19:09:17 +0000, 2010 7:09 pm

Да ти е честито Драгане, браво, за количката много ми харесва и подобренията които си и сложил. Да и се кефиш много много дълго време и на другото събиране на дачия форума, да не забравиме да ги щракнеме двете, че като гледам и двете саа двойнички само където саа с различна украска :wink:

П.С.
Миналият път бързо си тръгна от срещата, но на следващата няма измъкване!
The White unicorn
Аватар
Santi
Дачия маниак
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Съб Фев Съб, 07 Фев 2009 20:35:06 +0000, 2009 8:35 pm
Местоположение: София
Автомобил: Renault Laguna 3 GT 4control 2.0 DCI

Първа кръв

Мнениеот Dragan_Trial » Нед Май Нед, 02 Май 2010 21:44:50 +0000, 2010 9:44 pm

Здравейте колеги,

За пореден път се включвам с най-актуалната информация около моето Sandero.

Първо - за последните 320км разходът на гориво е 3,8 л/100км. Не съм излизал от София този път. Старая се разбира се, но това не значи, че на път от работа към лекции не карам на климатик. Направо невероятно - ха, май с втория резервоар ще мина 1200 километра!

Второ - имам си един показател, по който сравнявам автомобилите, които карам, а именно изкачването на булевард България след околовръстното (за хората, които не са на "ти" със София - това е дълга 1км права отсечка със стабилен наклон около 8%). Ладата ми въобще не може да изкачи този наклон на пета предавка - за това аз съм си виновен, просто не трябваше да махам противотежестите на коляновия вал (-4кг). Peugeot 405 Break 2.0Mi 120hp, което доста често превзема наклона, доста трудно се справя с комбинацията "бул. България, 5та предавка, 80км/ч". Peugeot 205 1,9 GTI 130hp разбира се не само превзема наклона, а и набира като змей нагоре. Интересното е обаче, че Sandero-то се справя доста по-добре от Peugeot 405 Break с най-големия предлаган двигател за модела. Оборотите са около 1800, няма треперене или измъчване на двигателя - доволен съм от въртящия момент, би ми било интересно да видя как точно изглежда коляновия вал на този двигател.

Трето - колата стана на 1111км и разбира се този момент бе запечатан на лента.

Четвърто - ще откъсна на някого главата просто. Просто съм бесен. Не знам защо живеех с илюзията, че колата ще оцелее поне първия месец без драскотини - но не. И ако има нещо, в което да съм сигурен - това е, че не съм ги направил аз! Традиционно по weekend-ски си извадих водоструйката и реших да измия колата. Въобще да не се бях захващал. Хайде, това одраскване на бронята отпред вдясно може би ще излезе с пастиране, но за това изкъртване на боята на шофьорската врата до ламарина просто нямам коментар! Добре, че не съм присъствал когато се е случвало, че сигурно щяхте да ме четете по жълтите вестници. Но ... стига толкова злоба, сега ще си страдам кротко.

Пето - заех се с нещо, което бях решил да направя още преди да взема колата. Когато излезна теста на Logan MCV на 100 000км от Auto Bild (ето я статията в оригинал) ми направи впечатление една недомислица - закрепването на резервната гума посредством една скара под багажника, която се впива в страничния борд на резервната гума и с вибрациите и времето се стига до тази картинка (любезно предоставена ни от германските колеги). Та, какво роди болната ми глава.
    1. Откачаме резервната гума с помощта на наличния в багажника на колата ключ за развиване на болтовете на джантите.

    2. Запомняме местата, на които резервната гума се опира в скарата.
    3. Поглеждаме резервната гума и се хващаме за главата, като видим, че за едва 1300км или две-три седмици гумата вече има вдлъбнатини по борда, които се виждат и усещат с пръст.
    4. Изрязваме 3 парчета дунапрен от багажника на Ладата :wink:.
    5. Закрепваме дунапрена с тънка тел и клещи към скарата на местата, които сме запомнили в точка 2.
    6. Слагаме гумата в скарата, закачаме я и трябва да изглежда така.
    7. Отдръпваме се малко назад и понеже още ни боли гърба от упражнението виждаме тази грозна гледка.
    9. Успокояваме се, че не изглежда чак толкова грозно, а и все пак сме се постарали да запазим резервната гума използваема в бъдещето.

Не съм много убеден до каква степен този дунапрен ще спаси резервната гума, но съвестта ми вече е чиста. :)

Иначе, днес се видяхме с Васко, за да го снабдя с един филтър за климатик, тъй като по мистериозен и за двама ни начин, неговия Logan няма заводски монтиран климатик. Поговорихме си, похвалихме си колите и така като гледам дори филтъра вече е на местото си. На тръгване Васко отнесе и две карти за отстъпка 5 стотинки/литър от ЕКО. Аз от 5 години там си зареждам, защото на края на всеки месец получавам една справка за закупеното с картите на клуба гориво и по този начин имам възможността да следя разхода на колите си в електронен формат. Хихихи.

На въпросите в темата:

Joro 01, zlatacho проблемът с калобраните за мен вече е решен. Тапата си стои на мястото, не смятам да се правя на Шерлок Холмс и да се ровя кой коя тапа ми е сложил и в кой сервиз. :)

zootv, радвам се, че си подкарал програмата на ХР. Относно хардуера, аз го имам донякъде направен, трябват ми още два пина, но първо трябва да мине сесията поне! ;)

SANTI, благодаря за пожеланията. Определено доста голяма част от колата ми е инспирирана от твоето Sandero, така че задължително ще щракнем двете коли една до друга.

Хайде стига ви толкова, че и без това едва ли някой е прочел целия пост отгоре.

Приятна седмица (три дена)! :)
Местоположение: София
Автомобил: Sandero I 1,5 dCi 85 hp 2010 / Lodgy II 1,5 dCi 115 hp 2019

Изображение
ИзображениеИзображение
Аватар
Dragan_Trial
Дачия маниак
 
Мнения: 3023
Регистриран на: Пон Яну Пон, 04 Яну 2010 21:18:03 +0000, 2010 9:18 pm
Местоположение: София, Стрелбище
Автомобил: Sandero 1,5 dCi 85hp 04/2010

Мнениеот joroTR » Нед Май Нед, 02 Май 2010 22:30:05 +0000, 2010 10:30 pm

Не се дразни за боята, не можеш я опази. Аз след първите два-три месеца мислех да не се се приближавам на по-малко от 100м. зад скапаните тирове :D , неможех и да ги прескоча ... и претръпнах. През зимата мислех да ходя с двуцевка и да гърмя тия дето опесъчаваха (ама нямах стотинки за пушка :( ). Лошо ми ставаше, когато трябваше да ги изпреварвам или да се разминавам с тях. Абе, спасение няма. Гледам, че и предното стъкло се е пукнало леко от камъче. Ще рева на застрахователя :D
Карай си каручката :D и не го мисли толкова, защо го плащаме това каско?
Sandero 1.5 dCi 85 к.с.
Аватар
joroTR
Дачия маниак
 
Мнения: 229
Регистриран на: Пет Яну Пет, 16 Яну 2009 17:36:37 +0000, 2009 5:36 pm
Местоположение: Русе

Мнениеот Vasko » Нед Май Нед, 02 Май 2010 22:52:17 +0000, 2010 10:52 pm

Евала Dragan_Trial и още веднъж благодаря за филтъра и наистина благородно ти завиждам,че твоята си го има от завода,че слагането му е истинска мъкаааааа :x
"Най-лошото нещо на новата кола е това,че никога повече няма да си вземеш автомобил втора употреба."
Vasko
Дачия маниак
 
Мнения: 1261
Регистриран на: Вто Авг Вто, 26 Авг 2008 11:40:33 +0000, 2008 11:40 am
Местоположение: София
Автомобил: Kia Ceed SW 1.6 CRDI 115hp

Мнениеот Vitku » Пон Май Пон, 03 Май 2010 09:25:26 +0000, 2010 9:25 am

Тоя дунапрен, ще стане добър инкубатор на ръжда за рамката и за джантата. Едва ли ще е фатално, защото все пак там не се мокри много.
Идеята е правилна, но материала - не.

Така или иначе, поне два пъти в годината трябва да свалиш тази гума и да и провериш налягането - просто при монтажа обратно решетката ще се падне на друго място и така - няма да има отпечатъци върху гумата.
На Клио 1 е същото закрепването и не съм забелязал да стават такива отпечатъци.

Между другото - резервната гума винаги я държа на 2.5 bar-а. Ако се наложи да я ползваш - винаги може да я спаднеш, до колтото ти е нужно. Но да се налага да я напомпваш е в най-добрия случай - досадно.
По-високото налягане може да я предпазва и от такива "отпечатъци".
Vitku
Дачия маниак
 
Мнения: 2699
Регистриран на: Пет Яну Пет, 22 Яну 2010 21:53:54 +0000, 2010 9:53 pm
Местоположение: Габрово
Автомобил: Mazda 5, 115HP, 6+1, 2007

Мнениеот Joro 01 » Пон Май Пон, 03 Май 2010 10:11:57 +0000, 2010 10:11 am

От опита с двете коли установих, че в завода доста натягат чрез болта решетката с резервната гума и отпечатъка е налице за отрицателно време.
Това, което направих аз е да намаля натягането чрез болта до степен да не мърда гумата в решетката и да не оставя отпечатък.
Другото, което направих е да измия гумата с джантата, да я пастирам железната част и да намажа гумата с препарат за гума, да я сложа в черен найлонов чувал и да я върна на мястото й. Иначе беше униКално мръсна и в джантата се бе напълнило със ситен пясък. Бяха започнали да се образуват ръждиви точици по джантата и това за период от 2.5 години седене в решетката и на открито.
Правилно е да бъде напомпана на 2.5 атмосфери.
http://www.bardahl.bg/ _____________ http://www.prospeed.bg/ _____________ http://www.bardahloils.com/

Преди: Safrane 2.2 Si12V 137 к.с.-1993 # 25 2.0 TXi12V 140 к.с.-1992 # 11 Cheverny-1988
Сега: МСV dCi+ 11.2007-361111 км. # LAGUNA III GrandTour 2.0 dСi GT/4Control - 2015 # KADJAR 4х4 1.6 dСi - 2016 и 2018 # TALISMAN 1.6 dCi Twin Turbo, INITIALE Paris/4Control
Аватар
Joro 01
Модератор
 
Мнения: 16697
Регистриран на: Вто Мар Вто, 04 Мар 2008 22:33:41 +0000, 2008 10:33 pm
Местоположение: около София
Автомобил: MCV Laureate dCi+LAGUNA 3 GrandTour dCi+

ПредишнаСледваща

Назад към Сандеро

  • Кой е на линия

    Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта