Здравейте отново,
Отдавна не съм писал как се развива колата ми, но това е така от една страна, защото изкарах една невероятна седмица на гръцкия остров Zakynthos (
снимки), а от друга - защото в момента е разгара на последната сесия в живота ми (ако взема всички изпити де).
Първото нещо, което направих, беше да запечатам открилата се заради драскотината на шофьорската врата ламарина. Тъй като не смятам да пребоядисвам целия детайл заради това нелепо нещастие - помолих приятелката ми да купи един лак за нокти (1,00лв) с цвят, подобен на синия цвят на Sandero-то, и свършихме това благородно дело. Може би не стана перфектно, но със сигурност е по-добре, отколкото да го оставя така и да започне да гноясва.
Ето снимките, но имайте предвид, че светкавицата доста подсилва ефекта от разликата в цветовете. Като е мокра колата си личи най-много, особено на слънце, дори когато си с невъоръжено око - но, това е - няма да стои все нова.
Знаейки, че втората част от ника ми (Trial) е всъщност екстремен стил в колоезденето, ще разберете че всъщност лятно време ходя на работа основно с велосипед. В един момент реших, че пасивния вело-сезон е приключил, и че е време да заредя отново bike-а. Приятно изненадан останах от това, че успявам да превозвам единия от велосипедите си (по-големия) заедно с още три пасажера в колата. Просто Scott-чето все едно за там е правено -
снимки.
Тъй като проблемът със стичащата се остатъчна вода при движението на оригиналните чистачки изключително много ме дразнеше, свърших следната работа - закупих си един брой китайска чистачка с дължина 600мм (7 лева) и един брой китайска чистачка с дължина 475мм (4,5 лева). С тази комбинация стичащата се вода е значително по-малко (почти нищо не се стича), а загубата на изчистено пространство от дясната страна на челното стъкло е едва 12,5мм, което реално не се забелязва. Е, все пак проблемът не е отстранен докрай, но ... не ми се иска да променям началното положение на дясната чистачка поради аеродинамични и естетични причини!
Ето снимчиците на чистачките от Илиянци! Удивително е, че дори и тези евтини китайски чистачки с благозвучното име Mitutoyo чистят превъзходно без дерюги и други забележки.
Следващото интересно събитие беше второто зареждане на резервоара догоре. Побра 48 литра (предишния път събра 49 литра - карам наистина до ръбчето на резервата
), което ми се струва напълно нормално. Това е смятано до първото щракане на пистолета за гориво - не съм фен на пълненето "до капачката". За мен дилемата - "колко е обемът на резервоара" не съществува. По-интересното обаче е следното:
Моята по борд компютър ми показва среден разход 3,8 л/100км в града, което си беше ясно, че няма как да е точно. На база "от пълен резервоар до празен резервоар", разхода ми е 4,44.
Ето ги и точните стойности:
1. Борд компютър: изминати километри -
1082км, изразходвано гориво -
41,8л, среден разход -
3,8л/100км.
2. Дизелоколонка: изминати километри (няма от къде другаде да ги взема) -
1082км, сипано гориво според брояча на колонката (ЕКО на бул. България) -
48,18л, среден разход = (48,18:1082)*100=4,44л/100км.
Някъде ми се губят 6,38 литра, но не знам дали са останали в борд компютъра или в ЕКО!
По-редно е да се смята, че съм изминал 1093км, а не 1082км, защото 11км след като занулих дневния километраж ми направи впечатление, че другия километраж, който смята средния разход и скорост се занулявал отделно - но едва ли съм изхарчил 6 литра за тези 11 километра!
Независимо, дали разходът ми е 4,44л/100км или 3,8л/100км - това си е много добро постижение според мен, особено на фона на 12л/100км с голямото Пежо преди няколко месеца.
За неверующите разбира се -
има снимков материал.
След като на 12.04.2010 поръчах хромиран накрайник за ауспуховата тръба и мрежа за дребни вещи в багажника от AutoFrance3000 на ул. Резбарска 5 (София), няма и два месеца по-късно (днес 09.06.2010) получих аксесоарите. Всъщност съм много доволен, че лека полека се откъсвам от Лада-тунинга (не че съм спрял инвестициите по Ладата де) и не си купих някакъв си накрайник от TuningMania - този си има указание на монтаж (режат се 40мм от края на ауспуховата тръба и накрайника се заварява с 25мм припокриване), както и хомологация точно а моята кола - баси якото. Вярно, че струва 30,53лв, а не 15лв - но пък мен си ме кефи точно така.
Другото аксесоарче, което си купих е мрежичката за дребни вещи в багажника - още от времената на активното софийско дрифтене с Ладата ме дразнят всякакви подскачащи, плъзгащи се и удрящи се по стените предметчета в багажника. Мрежичката също има указание за монтаж - хахаха, а и си пише Sandero. Освен това е имало забавяне с производството и двете неща са произведени през месец май 2010та година - специално за мен - голям кеф. Мрежичката струва 30,28лв.
Тук е и очакваната порция
снимки. Това е
мрежичката в действие. Тук можете да сравните как изглежда колата
"без" и
"с" накрайник на ауспуха.
Засега това са новините около Dacia-та, навъртях и вече 2400км и мисля съвсем скоро да ходи до сервиза за смяна на двигателно масло и монтиране на накрайника на ауспуха.
Не си мислете, че съм забравил за глупавото ми решение за резервната гума - напротив, дори вече съм си купил 15 черни чувала.
Ето и актуализираният файл с
разходите по колата.
Поздрави.
П.П.: Влезнах малко в кореспонденция с един колега от Германия със Sandero като моето, което е с монтиран спортен въздушен филтър
K&N 33-2864 и чиптунинг
Race Chip 107hp, 266Nm. Тези дни, като избистрим още малко темата, ще ви преведа отговорите му.