Време е за поредния осведомителен бюлетин.
Някъде около 2 седмици след като взех колата се появи едно бъркащо в мозъка прискръцване между двете предни седалки. Първоначално си втълпявах, че шума идва от допълнително монтирания подлакътник, но след направените десетки тестове се установи, че всичко си му е наред. Едва тази събота с приятелката ми локализирахме окончателно скърцащия елемент - оказа се една от пружинките под дунапрена на шофьорската седалка. Малко спрей WD40 пръснат под седалката в областта на 4те пружинки елиминираха досадния шум и сега сме много щастливи, дори когато не съм усилил музиката.
Разбира се пълно щастие няма и преди седмица ми се разтрака нещо във вентилационната система на купето. Първоначално си мислех, че става дума за попаднало листо
в някой от въздуховодите, или някоя лепенка, която се е отлепила частично и се мандахерца, когато пусна вентилатора. За съжаление обаче все повече и повече се убеждавам, че просто лагера на вентилатора за купето има едно износено местенце и на всяко завъртане се получава този пронизващ спокойствието шум. Ще изчакам да се поразбие още мъничко, или пък да се продуха листенцето ... или да се отлепи докрай лепенката, но най-вероятно ще трябва да стигна до
този елемент 4.
Тази събота и неделя ходихме до Банско и ми се наложи на няколко пъти да изпреваря няколко по-бавно движещи се автомобила, съответно трябваше да вкарам двигателя в малко по-високи от обичайните за мен обороти (3000-3500). Направи ми впечатление, че колата доста здраво изпушва. Другите Дачии, които съм карал досега не ми пушеха чак толкова, но пък и тях не съм ги карал чак толкова леко и сигурно
катализатора им не се е напълнил чак толкова, колкото при Sandero-то в момента, с това разработване до 2500 оборота. Не че ми пречи много този пушек де ... ама е малко грозно!
Хайде стига съм я хулил горкичката Dacia, идва малко време за хвалба:
Заредих третия си пълен резервоар. С един резервоар този път минах 1181км, което дава разход от 4,06 литра на 100 километра, което си е завиден показател, като се има предвид, че 85% от времето съм карал в София.
Преди да заредя си направих обаче следния тест:
През диагностичния тест на комбиинструмента видях колко литра са останали в резервоара (виж
видео) - бяха останали
2 литра. Нарочно заредих точно
48,00 литра на колонката в бензиностанцията на ЕКО в Дупница. След това направих отново същия тест и се оказа, че вече има
50 литра в резервоара. Извод - колонката и Dacia-та мерят еднакво. Дотук добре - ОБАЧЕ!
Ей това показание за изразходваните литри след последното нулиране на дневния километраж е умишлено грешно и то винаги в посока надолу! Естествено от там се получава и грешка в
показанието за среден разход, който съответно също винаги е занижен спрямо истинския.
Сега обаче съм се подготвил за ултимативния тест, с който предполагам, че ще успея да хвана Dacia в противоречие със самата себе си. Знам, че съм заредил 50 литра гориво, и имам доказателство, че и самата Dacia знае, че
има 50 литра гориво в резервоара си. С нетърпение чакам да видя, как отново ми остават 2 литра (тоест, съм изразходвал 48 литра), а според борд компютъра съм изразходвал 43,7 литра. Не че мразя да ме лъжат, но съм по-спокоен, когато знам точно с колко го правят!
Предполагам, че показанието на бордкомпютъра за изразходваното гориво се отчита от
помпата за ниско налягане в резервоара, а показанието за наличното в резервоара гориво идва от някакъв поплавък (на който май съм по-склонен да вярвам засега) - ще видим колко точно е разликата между показанията на двата уреда!
Иначе колата си навъртя лека-полека
3333км.
Между другото, ако нещо съм се объркал с горивопоказанията, ще се радвам да ме коригирате овреме!
Поздрави
Искрено Ваш Шерлок Холмс