Дачия Форум

Dacia Sandero 1.5 dCi 85 hp - Dragan_Trial

Хечбек

Re: Dacia Sandero 1.5 dCi 85 hp - Dragan_Trial

Мнениеот ninan1974@abv.bg » Съб Апр Съб, 19 Апр 2014 14:49:53 +0000, 2014 2:49 pm

Адаш аз твойте ги знам и затова исках да видя и на Драго.
ninan1974@abv.bg
Дачия маниак
 
Мнения: 559
Регистриран на: Нед Дек Нед, 23 Дек 2012 10:23:18 +0000, 2012 10:23 am
Местоположение: Буpгас
Автомобил: Dacia Sandero 1.5dci 68hp vetren

Re: Dacia Sandero 1.5 dCi 85 hp - Dragan_Trial

Мнениеот Joro 01 » Съб Апр Съб, 19 Апр 2014 14:59:21 +0000, 2014 2:59 pm

Ще изглеждат по-нови адаш. :D
http://www.bardahl.bg/ _____________ http://www.prospeed.bg/ _____________ http://www.bardahloils.com/

Преди: Safrane 2.2 Si12V 137 к.с.-1993 # 25 2.0 TXi12V 140 к.с.-1992 # 11 Cheverny-1988 # MCV dCi+ 11.2007-11.2024
Сега: LAGUNA III GrandTour 2.0 dСi AT6-2010 # LAGUNA III GrandTour 2.0 dСi GT/4Control-2015 # KADJAR 4х4 1.6 dСi-2016 и 2018 # TALISMAN 1.6 dCi Twin Turbo, INITIALE Paris/4Control
Аватар
Joro 01
Модератор
 
Мнения: 16819
Регистриран на: Вто Мар Вто, 04 Мар 2008 22:33:41 +0000, 2008 10:33 pm
Местоположение: около София
Автомобил: LAGUNA 3 GrandTour 2.0 dCi+ АТ6

Re: Dacia Sandero 1.5 dCi 85 hp - Dragan_Trial

Мнениеот ninan1974@abv.bg » Съб Апр Съб, 19 Апр 2014 15:03:42 +0000, 2014 3:03 pm

Е,със сигурност :D
ninan1974@abv.bg
Дачия маниак
 
Мнения: 559
Регистриран на: Нед Дек Нед, 23 Дек 2012 10:23:18 +0000, 2012 10:23 am
Местоположение: Буpгас
Автомобил: Dacia Sandero 1.5dci 68hp vetren

Re: Dacia Sandero 1.5 dCi 85 hp - Dragan_Trial

Мнениеот Dragan_Trial » Съб Апр Съб, 19 Апр 2014 15:46:57 +0000, 2014 3:46 pm

Stoyan05 написа:Драго можеш ли да пуснеш разбивка на това коя операция колко струва ?
:D
Ами ето, но имай предвид, че имам отстъпка 20%, защото съм служител.
Местоположение: София
Автомобил: Sandero I 1,5 dCi 85 hp 2010 / Lodgy II 1,5 dCi 115 hp 2019

Изображение
ИзображениеИзображение
Аватар
Dragan_Trial
Дачия маниак
 
Мнения: 3012
Регистриран на: Пон Яну Пон, 04 Яну 2010 21:18:03 +0000, 2010 9:18 pm
Местоположение: София, Стрелбище
Автомобил: Sandero 1,5 dCi 85hp 04/2010

Re: Dacia Sandero 1.5 dCi 85 hp - Dragan_Trial

Мнениеот Stoyan05 » Съб Апр Съб, 19 Апр 2014 17:54:14 +0000, 2014 5:54 pm

Мерси !
:D
Изображение
Изображение
Изображение
Аватар
Stoyan05
Дачия маниак
 
Мнения: 1361
Регистриран на: Пет Авг Пет, 20 Авг 2010 17:47:52 +0000, 2010 5:47 pm
Местоположение: гр.София
Автомобил: DACIA SANDERO 1.2 16V LPG LANDI RENZO

Re: Dacia Sandero 1.5 dCi 85 hp - Dragan_Trial

Мнениеот Dragan_Trial » Пет Апр Пет, 03 Апр 2015 01:43:36 +0000, 2015 1:43 am

Въпреки, че отдавна не съм писал в темата (ще гледам да наваксам), можете да проследите назад, че преди 5 години и 90 000км си купих Sandero-то и едно от първите неща, които ме удивиха, бяха:
- Много ниския разход на гориво в града (София)
- Значително по-високия разход извън града (особено по магистрала 120-130км/ч)
- Сравнително високия шум в купето при движение по магистрала

Най-икономично този автомобил се движи на пета предавка с около 1700 об/мин, което съответстваше на 75км/ч - среден разход към 4,0 л/100км. Още в първите седмици, след като купих колата започнах да пресмятам предавателните числа с идеята как да направя така, че тези 1700 об/мин да съответстват на по-висока скорост на движение - примерно на 90км/ч. Вариантите са няколко:
- Гуми с по-голям диаметър
- Промяна на предавателните числа на предавките и/или диференциала
- Подмяна на цялата скоростна кутия

Тъй като скоро (удължената до 15.04.2015г.) гаранция на колата изтича, реших, че е крайно време да предприема някакви стъпки по осъществяването на плановете си.
- Чрез гуми с по-голям диаметър няма да се постигне кой знае каква промяна, а и са по-скъпи и в повечето случаи по-широки, което противоречи на доктрината за икономично движение.
- Преди две години купихме едно Lodgy 1,5 dCi 110hp 6 speed и ми минаваха разни еретични мисли за някакви конверсации, но този вариант крие безкрайно много неизвестни фактори (конструктивни и финансови). Освен това скоростната кутия на Lodgy е изчислена за двигател със значително по-висока мощност.
- За подмяна на предавателното число на диференциала са се сетили не кой да е, а самите Dacia и именно това са направили при Sandero 1 1,5 dCi Euro 5. Преди 4 години купихме такава кола и още тогава забелязах, че въпреки по-ниските обороти на извънградско, промяната на предавателното число на диференциала към по-малко е довело до няколко негатива: а) Автомобила се ускорява по-мудно на 1-ва, 2-ра, 3-та и 4-та предавки, което предизвиква по-висок разход в градски условия (аз карам ежедневно в софийските задръствания); б) Ефективността на двигателната спирачка е значително намалена, което увеличава износването на спирачните накладки в градски условия (при моя стил на каране - все пак говорим/говоря за тунинг/настройка на моя автомобил към мен самия). Освен това подмяна на предавателното число на диференциала се доближава по сложност и финансово изражение до вариант с монтаж на 6 степенна кутия.

Тъй като исках да запазя динамиката на автомобила, сравнително по-ниската натовареност на мотора при ускорение от светофар до светофар в града и ефективността на двигателната спирачка на ниските предавки (спиране преди светофар), а едновременно с това да намаля оборотите при движение по магистрала и извънградски пътища, реших да разуча въпроса с промяна на предавателното число само на пета предавка. Основно информация за необходимите действия открих в румънските форуми на Dacia (така ми се е стекъл живота, че знам румънски език), където имаше безброй хора извършили тази промяна и споделящи основно положителни впечатления. Също така доста ми помогнаха постовете в темите в българския Renault форум и разбира се коментарите в тази тема и не на последно място Dialogys и колегите от сервиза на Renault - Ауто Франс 3000, които по стечение на обстоятелствата са ми колеги.

Тъй като ще променяме само предавателното число на пета предавка, всички други фактори могат да се вземат за константа.

Моята кола е напуснала завода в Румъния със скоростна кутия тип JR5-166. Предавателното число на пета предавка на този тип кутии е 0,74. Това число 0,74 се получава, защото задвижващото колело (от към двигателя) на пета предавка има 42 зъба, а задвижваното колело на пета предавка (от към гумите) има 31 зъба. Съответно 31/42 = 0,74. Това пък означава (опростено), че ако двигателят се върти с 1000 об/мин, колелата ще се въртят с 1351 об/мин, защото 1000 делено на 0,74 е 1351 (умишлено не отчитам диференциала, тъй като той не се променя - но имайте предвид, че 1351 е много по-висока от реалната стойност). От Dialogys извадих информация, че има автомобили Duster, също със скоростна кутия тип JR5 (но друга модификация, примерно JR5-340), която е с предавателно число на пета предавка 0,66 - задвижващото колело има не 42, а 47 зъба, а задвижваното колело на пета предавка пак си е с 31 зъба. Съответно 31/47 = 0,66. Това пък от своя страна означава, че ако двигателят се върти с 1000 об/мин, след като тези обороти минат през пета предавка с предавателно число 0,66 (а не 0,74) гумите вече ще се въртят с 1515 об/мин (а не с 1351 об/мин), защото 1000 делено на 0,66 е 1515 (пак да припомня, че реалните цифри за доста по-ниски).

Изключително улесняващ фактор е, че зъбните колела на петата предавка се намира в капака на скоростната кутия, което прави възможна подмяната им не само без да се разглобява скоростната кутия, но дори и без да се налага да бъде демонтирана. Необходим е специализиран инструмент за изтегляне на двете зъбни колела (не че е невъзможно да се изтеглят с някаква импровизирана скоба), затова реших, че най-подходящо ще е ремонтът да бъде извършен от някой, който не го прави за пръв път именно на моят автомобил и някой, който разполага с необходимите специализирани инструменти. В моя случай, най-удобно ми беше да отида сутринта на работа, да оставя колата на колегите в Ауто Франс 3000 и вечерта да си тръгна с пета с предавателно число 0,66 а не 0,74. :)

След около 2 месеца разсъждения, сметки и страхове, най-накрая поръчах от Ауто Франс 3000 следните неща:

- Зъбното колело за пета предавка с 31 зъба (8201516100), цена 95 лева
- Зъбното колело за пета предавка с 47 зъба (8201499785 ), цена 63 лева
- Гарнитура за капака на пета скорост (8200117602), цена 3,60 лева
- 3 литра масло Elf Tranself NFJ 75W80, цена 72 лева
Общо части и масло = 235 лева.

За труд трябва да си приготвите още към 100 лева (в оторизиран сервиз).

Понеже основната ми цел от цялата тази операция е по-скоро от изследователски, отколкото от практически характер, още преди да бъдат подменени зъбните колела, си направих няколко филмчета с измерване на оборотите и ускорението на автомобила при движение на пета предавка (0,74), за да мога след това да сравня стойностите с новата пета (0,66).

Тук съм синтезирал едно клипче, снимано с вдигнати във въздуха колела, на оборотомера и скоростомера при симулирано движение на пета предавка преди (горе - 0,74) и след (долу - 0,66) промяната:


Можете да изтеглите файла от тук.

Ако преди при 1500 об/мин съм се движил на пета предавка (0,74) с 65км/ч, то сега (0,66) се движа с 80км/ч.
Ако преди при 2000 об/мин съм се движил на пета предавка (0,74) с 85км/ч, то сега (0,66) се движа с 100км/ч.
Ако преди при 2500 об/мин съм се движил на пета предавка (0,74) с 110км/ч, то сега (0,66) се движа с 130км/ч.
Ако преди при 3000 об/мин съм се движил на пета предавка (0,74) с 130км/ч, то сега (0,66) се движа с 155км/ч.
Ако преди при 3500 об/мин съм се движил на пета предавка (0,74) с 155км/ч, то сега (0,66) се движа с 180км/ч.
Ако преди при 4000 об/мин съм се движил на пета предавка (0,74) с 175км/ч, то сега (0,66) се движа с 200км/ч.

Най голямото ми притеснение и може би единствен недостатък от промяната е получилата се по-голяма дупка (от обороти) между 4та и 5та предавка.
Преди (0,74) ако при 70км/ч и 2000 об/мин превключа от 4та на пета предавка, оборотите спадаха на 1600 об/мин.
Сега (0,66) ако при 70км/ч и 2000 об/мин превключа от 4та на пета предавка, оборотите спадат на 1400 об/мин.
Тоест, сега ми се налага да задържам на 4та до около 2100 об/мин, за да мога като включа на пета оборотите да са поносимо ниски (при равен терен).

Ето едно превключване от 2ра на 3та, след това от 3та на 4та и най-важното в случая - от 4та на пета предавка с новото предавателно число (0,66):

Тоест, ако преди (0,74) можех да превключа на пета при 60км/ч, то сега (0,66) мога да превключа на пета при 75км/ч. Не е съвсем подходящо за градските булеварди, за разлика от преди (0,74), но идеята на тази промяна беше да се усети разлика при извънградско шофиране.

Един друг важен при извънградското шофиране е ускорението на автомобила при движение на пета предавка. При намаляване на предавателното число на предавка, неминуемо намаляваме и предавания въртящ момент от мотора към колелата (затова на първа предавка автомобила набира бързо, а на пета - бавно), няма как - физика.

Направих си няколко филмчета при еднакви условия (равен един и същи терен, еднакъв товар, външна температура) на ускорение от 1500, от 1750 и от 2000 об/мин със старата (0,74) и новата (0,66) пета. Качвам филмчетата, но отделно ще напиша и разликите в секундите за ускорение от съответните обороти до съответните обороти. Резултатите от измерванията са в ущърб на новата (0,66) пета предавка, защото може би от 1500 об/мин до 2500 об/мин да ви звучи едно и също, оборотите не са единствения показател, защото има значение дали се ускорява от 65 км/ч до 110 км/ч (0,74) или от 80 км/ч до 130 км/ч (0,66) при едни и същи стартови обороти - просто съпротивителните сили при по-високите скорости са по-високи.

Ускорение от 1500 об/мин на пета предавка - отляво 0,74 - отдясно 0,66:

        1500-2400 об/мин - 14 секунди 0,74 - 19 секунди 0,66

Ускорение от 1750 об/мин на пета предавка - отляво 0,74 - отдясно 0,66:

        1750-2750 об/мин - 16 секунди 0,74 - 23 секунди 0,66

Ускорение от 2000 об/мин на пета предавка - отляво 0,74 - отдясно 0,66:

        2000-3000 об/мин - 19 секунди 0,74 - 24 секунди 0,66

Наистина 6-7 секунда загуба на динамика при скорости над 90 км/ч са много време (и разстояние) и могат спокойно да усетят изпреварване, но в крайна сметка винаги мога да разчитам на непроменената си 4та предавка. :)

Колкото до изкачване на продължителни баири - без проблем, но и без възможност за доускоряване, с новата пета предавка (0,66) успях да изкатеря стръмната част на булевард България покрай резиденция Бояна при скорост 80км/ч и 1500 об/мин (малко в нарушение, но това беше първия тест, който си направих и съм доволен).

Досега съм изминал по-малко от 100км с новата (0,66) пета предавка, като 100% от тези 100км са или в задръстване в центъра на София, или в тестове по околовръстното шосе на София.

Очакванията ми за разхода са: В града да се повиши съвсем незначително, извън града да се намали съвсем малко по-значително.
Очакванията ми за шума при извънградско шофиране са да се намали пак съвсем малко по-значително.

Не очаквам чудеса, но каквито и да са резултатите, ще ви ги съобщя своевременно! :)

Допълнителни материали:
- Снимки
- Филмчета - vobx и файлове
Местоположение: София
Автомобил: Sandero I 1,5 dCi 85 hp 2010 / Lodgy II 1,5 dCi 115 hp 2019

Изображение
ИзображениеИзображение
Аватар
Dragan_Trial
Дачия маниак
 
Мнения: 3012
Регистриран на: Пон Яну Пон, 04 Яну 2010 21:18:03 +0000, 2010 9:18 pm
Местоположение: София, Стрелбище
Автомобил: Sandero 1,5 dCi 85hp 04/2010

Re: Dacia Sandero 1.5 dCi 85 hp - Dragan_Trial

Мнениеот nikitzo » Пет Апр Пет, 03 Апр 2015 09:48:21 +0000, 2015 9:48 am

Аз съм с Евро 5 и е истина, че в града разхода рядко ми пада под 5. Рядко включвам и 5-та предавка (под 80 км/ч е абсурд). Само не съм забелязал проблеми при ускорението на 5-та при мен всичко си е както си го представям.
Поздрави за начинанието!
Аватар
nikitzo
Дачия маниак
 
Мнения: 274
Регистриран на: Сря Окт Сря, 25 Окт 2006 07:58:13 +0000, 2006 7:58 am
Местоположение: Sofia
Автомобил: Dacia Sandero BlackLine 1.5 dCi 75 h.p.

Re: Dacia Sandero 1.5 dCi 85 hp - Dragan_Trial

Мнениеот Hard_Cat » Пет Апр Пет, 03 Апр 2015 10:13:22 +0000, 2015 10:13 am

Само да вметна, че Евро5 не означава автоматично, че разходът и мудността се вдигат. Аз също съм с Евро5, но предавките са ми от старите серии. Тук от значение са вида на диференциала и предавателните числа. При новите серии марки на Дачия това е по-различното, което води до икономия при високите обороти.
А относно конверсията: аз съм доволен от постигнатите стойности дори само от видеото.
ИзображениеИзображение[/url] Изображение

Извън темата:
ИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
Hard_Cat
Дачия маниак
 
Мнения: 5812
Регистриран на: Сря Сеп Сря, 01 Сеп 2010 16:36:49 +0000, 2010 4:36 pm
Местоположение: Селянин-езерняк, 30 км от Мюнхен
Автомобил: Diamonds are forever!

Re: Dacia Sandero 1.5 dCi 85 hp - Dragan_Trial

Мнениеот Vitku » Пет Апр Пет, 03 Апр 2015 10:34:56 +0000, 2015 10:34 am

След Великден си без гаранция, така че на ред е remap на картите на двигателя, с цел увеличаване на ВМ в ниските обороти и тогава хем ще имаш икономична крайна предавка, хем мудността и в ниските обороти ще се намали.
Алтернативно може да покараш така,докато свикнеш. :D
Vitku
Дачия маниак
 
Мнения: 2700
Регистриран на: Пет Яну Пет, 22 Яну 2010 21:53:54 +0000, 2010 9:53 pm
Местоположение: Габрово
Автомобил: Mazda 5, 115HP, 6+1, 2007

Re: Dacia Sandero 1.5 dCi 85 hp - Dragan_Trial

Мнениеот radowolf » Пет Апр Пет, 03 Апр 2015 11:34:46 +0000, 2015 11:34 am

Vitku написа:След Великден си без гаранция, така че на ред е remap на картите на двигателя, с цел увеличаване на ВМ в ниските обороти и тогава хем ще имаш икономична крайна предавка, хем мудността и в ниските обороти ще се намали.
Алтернативно може да покараш така,докато свикнеш. :D


+ 1
яки спирачки, лек волан, кеф в жегата, мъглоразпръсквачи, 2 поспаланки и лъскава боя!
Изображение
Изображение
Аватар
radowolf
Дачия маниак
 
Мнения: 8318
Регистриран на: Чет Мар Чет, 18 Мар 2010 11:01:17 +0000, 2010 11:01 am
Местоположение: Дряново
Автомобил: Dacia Sandero 1.4 mpi 75 кс - K7J 710

Re: Dacia Sandero 1.5 dCi 85 hp - Dragan_Trial

Мнениеот kbot » Пет Апр Пет, 03 Апр 2015 12:17:40 +0000, 2015 12:17 pm

Поздравления за ентусиазма!
Каквото съм чел из форумите, няма положителен опит от подобни промени, но пък винаги можеш да я върнеш в начално състояние :D
Виж, ако добавиш и 10-15 коня на мотора, може да има полза от цялата работа. Предлагам да пробваш и с чипа. Малко повече въртящ момент може да се усети.
Аватар
kbot
Дачия маниак
 
Мнения: 1733
Регистриран на: Сря Дек Сря, 21 Дек 2011 11:15:49 +0000, 2011 11:15 am
Местоположение: София
Автомобил: Duster Е2 dCi 90кс 4х4 кожа TPMS DRL

Re: Dacia Sandero 1.5 dCi 85 hp - Dragan_Trial

Мнениеот Dragan_Trial » Пет Апр Пет, 03 Апр 2015 12:54:07 +0000, 2015 12:54 pm

Ама не ми е бавна колата бе хора! :) Аз знам какво съм си купувал на времето, не очаквам кой знае какво от тази кола... Просто ми стана интересно да видя какъв ще е ефекта от по-малко предавателно число на пета предавка. Колкото до мощността, в 95% от случаите, използвам 40-60% от мощността на автомобила, така че едва ли ще усетя кой знае какво...
Местоположение: София
Автомобил: Sandero I 1,5 dCi 85 hp 2010 / Lodgy II 1,5 dCi 115 hp 2019

Изображение
ИзображениеИзображение
Аватар
Dragan_Trial
Дачия маниак
 
Мнения: 3012
Регистриран на: Пон Яну Пон, 04 Яну 2010 21:18:03 +0000, 2010 9:18 pm
Местоположение: София, Стрелбище
Автомобил: Sandero 1,5 dCi 85hp 04/2010

Re: Dacia Sandero 1.5 dCi 85 hp - Dragan_Trial

Мнениеот Hard_Cat » Пет Апр Пет, 03 Апр 2015 13:44:24 +0000, 2015 1:44 pm

Моторът му на Драго е перфектен. Усеща се като моите 110 (109) к.с. То и съотношението коне/тегло е почти еднакво, както и предавателните числа, с тази разлика, че дифер. са ни различни. Има достатъчно тяга и от видеото просто можеш да се накефиш и как звучи. Аз очаквам предимно положително развитие при извънградските набези.
ИзображениеИзображение[/url] Изображение

Извън темата:
ИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
Hard_Cat
Дачия маниак
 
Мнения: 5812
Регистриран на: Сря Сеп Сря, 01 Сеп 2010 16:36:49 +0000, 2010 4:36 pm
Местоположение: Селянин-езерняк, 30 км от Мюнхен
Автомобил: Diamonds are forever!

Re: Dacia Sandero 1.5 dCi 85 hp - Dragan_Trial

Мнениеот dobata7412 » Пет Апр Пет, 03 Апр 2015 14:04:39 +0000, 2015 2:04 pm

Браво. Отлична работа. Определено Дачията си иска промяна в кутията. Определено мотора ще се разтовари при извънградско каране и ще доставя удоволствие. Няма как и шумовете да не са по малко. Супер. И аз искам. Как стоят нещата с 1,6 8в ??? Нямам си на идея с каква кутия съм, но и моята си иска шеста скорост.
Поздрави и поклон пред интусиазма.
dobata7412
Дачия маниак
 
Мнения: 369
Регистриран на: Пет Окт Пет, 28 Окт 2011 20:39:03 +0000, 2011 8:39 pm
Местоположение: Варна
Автомобил: Dacia Logan MCV | Mercedes E230

Re: Dacia Sandero 1.5 dCi 85 hp - Dragan_Trial

Мнениеот Vitku » Пет Апр Пет, 03 Апр 2015 14:44:45 +0000, 2015 2:44 pm

По мое мнение MCV с тоя мотор е пълен мъртвец, ти за 6та говориш. Доста километри имам навъртяни с такова MCV, като го карах от ново и просто двигателят е слаб за това купе. За сметка на това е адски шумно, което сигурно създава впечатление за голям вървеж.
На Мегана съм със същият, там кутията наистина е по-дълга, примерно при 100км/час съм на 2500 оборота на пета предавка, но мотора е 5 коня отгоре, защото е EURO2. При MCVто е малка по-къса кутията, но според мен си е точно по мярка. Иначе няма отлепяне. С още 6 човека в колата не можеш сложи пета предавка преди 85-90 - не може да ускорява.
Vitku
Дачия маниак
 
Мнения: 2700
Регистриран на: Пет Яну Пет, 22 Яну 2010 21:53:54 +0000, 2010 9:53 pm
Местоположение: Габрово
Автомобил: Mazda 5, 115HP, 6+1, 2007

ПредишнаСледваща

Назад към Сандеро

  • Кой е на линия

    Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта