Дачия Форум

Dacia Sandero 1.5 dCi 85 hp - Dragan_Trial

Хечбек

Re: Dacia Sandero 1.5 dCi 85 hp - Dragan_Trial

Мнениеот Dragan_Trial » Пет Май Пет, 15 Май 2015 18:32:12 +0000, 2015 6:32 pm

Е аз нямам круиз контрол и нямам Stepway. И филтър за твърди частици за регенериране (впръскване на допълнителни порции гориво) нямам... Гледам по viber ми е писала в 9:17 сутринта, че тръгва от центъра на Бургас, а в 12:55 ми е писала, че е пред блока в София. разстоянието е 388км с 5км градско в Бургас и 15км градско в София. Средната скорост се получава малко над 100км/ч. Не мога да кажа с колко километра в час е карала, ама там някъде трябва да е било 130-140км/ч - предвид, че има доста отбивки в момета по магистралата.

Моят бордови компютър лъже с 11% (смятал съм го стотици пъти). 5,8 = 6,5 л/110км, а 5,2 = 5,8 л/100км. Така по-добре ли е? :)
Местоположение: София
Автомобил: Sandero I 1,5 dCi 85 hp 2010 / Lodgy II 1,5 dCi 115 hp 2019

Изображение
ИзображениеИзображение
Аватар
Dragan_Trial
Дачия маниак
 
Мнения: 3023
Регистриран на: Пон Яну Пон, 04 Яну 2010 21:18:03 +0000, 2010 9:18 pm
Местоположение: София, Стрелбище
Автомобил: Sandero 1,5 dCi 85hp 04/2010

Re: Dacia Sandero 1.5 dCi 85 hp - Dragan_Trial

Мнениеот vvasilev » Пон Май Пон, 18 Май 2015 11:07:26 +0000, 2015 11:07 am

И моят компютър лъже - показва по-малко от реално изразходваното количество гориво, но го посочвам само като база за сравнение. Мислиш ли, че круиз контрола и филтъра за твърди частици допълнително увеличаяват разхода? За това, че е Степуей вече отдавна съм се убедил, колата консумира малко само, ако караш до 90 км/ч. В противен случай винаги харчи повече от дизеловия Логан на дълъг път, въпреки, че Логана е с по-стара модификация на двигател и със значително по-къса скоростна кутия, особено осезаемо на 5-та предавка, която ти допълнително си намалил. При Логана - 3000 об/мин., е около 120 км/ч., а при Степуея - 3000 об/мин., е около 155-160 км/ч. Очевидно е, че нещата не опират само до оборотите на двигателя.
vvasilev
Дачия маниак
 
Мнения: 192
Регистриран на: Вто Яну Вто, 21 Яну 2014 21:02:36 +0000, 2014 9:02 pm
Местоположение: гр. София
Автомобил: Dacia Sandero Stepwey DCI 66 kw

Re: Dacia Sandero 1.5 dCi 85 hp - Dragan_Trial

Мнениеот Dragan_Trial » Пон Май Пон, 18 Май 2015 16:15:45 +0000, 2015 4:15 pm

Ами интересно:
Бордовият компютър на моето Sandero отчита с около -10% по-малко изразходвано гориво от реалното (съответно и показаният среден разход е по-нисък от реалния).
При старото ни MCV разликата беше по-малка - около -5%.
При Lodgy-то пък е наобратно - показва малко повече (не съм смятал точно, може би +2%) изразходвано гориво, отколкото реално е изразходвало и съответно показва по-висок разход по бордови компютър, отколкото е реалния.
Другите ни автомобили Dacia нямат бордови компютър и нямат "проблем" - хаха! :)

Cruise control при всички положения не може да прецени къде може да се поддържа скоростта с оптималното количество газ по-добре, отколкото осъзнат и опитен шофьор.

Във филтъра за твърди частици се натрупват сажди, които на определени интервали (от време, пробег и количество сажди) се регенерират. Регенерирането представлява повишаване на температурата във филтъра за твърди частици до такава степен, че натрупаните сажди да изгорят до пепел. Повишаването на температурата се постига чрез допълнително впръскване на гориво. Не става дума за някакви литри, просто след работния такт, по време на такт изпускане, се впръсква още една допълнителна порция гориво, което изгаря във филтъра за твърди частици.

При разхода на гориво нещата най-вече опират до това, колко силно е желанието шофьора да му харчи малко автомобила и на какви компромиси е склонен за постигането на това си желание. :) Предавателните числа на скоростната кутия са много по-ниско в ранг-листата на приятелите на ниския разход. :)
Местоположение: София
Автомобил: Sandero I 1,5 dCi 85 hp 2010 / Lodgy II 1,5 dCi 115 hp 2019

Изображение
ИзображениеИзображение
Аватар
Dragan_Trial
Дачия маниак
 
Мнения: 3023
Регистриран на: Пон Яну Пон, 04 Яну 2010 21:18:03 +0000, 2010 9:18 pm
Местоположение: София, Стрелбище
Автомобил: Sandero 1,5 dCi 85hp 04/2010

Re: Dacia Sandero 1.5 dCi 85 hp - Dragan_Trial

Мнениеот vvasilev » Вто Май Вто, 19 Май 2015 09:43:05 +0000, 2015 9:43 am

Да Cruise control едва ли поддържа оптимален разход на гориво, доколкото съм чел при включването му той използва пълната налична мощност за ускоряване до скоростта, която му е зададена, което от своя страна вдига разхода, не се знае точно след това как управлението му за поддържане на скоростта при различно натоварване на двигателя е ефективно по отношение на разход на гориво. Това, което може със сигурност да се каже, че Дачиите не са подходящи за бързо и продължително магистрално каране, особено Степуея, независимо, че специално той има достатъчна мощност за поддържане на 140-150 км/ч. За щастие у нас такива дълги пътища няма, така че предимството на по-високия просвет за мен е за предпочитане, тъй като част пътищата ни крият много неприятни изненади за ниските коли. По принцип рядко използвам Cruise control, за мен най-удобен ми е при продължително преминаване през населени места с ограничение, не се налага постоянно да гледам километража на автомобила.
vvasilev
Дачия маниак
 
Мнения: 192
Регистриран на: Вто Яну Вто, 21 Яну 2014 21:02:36 +0000, 2014 9:02 pm
Местоположение: гр. София
Автомобил: Dacia Sandero Stepwey DCI 66 kw

Re: Dacia Sandero 1.5 dCi 85 hp - Dragan_Trial

Мнениеот Dragan_Trial » Сря Май Сря, 27 Май 2015 09:05:36 +0000, 2015 9:05 am

Най-накрая покарах малко моята кола с новата пета предавка при извънградски условия - София -> Бургас -> София.

Преди: Със старата пета предавка (0,74) карах по магистралата с постоянни 2500 об/мин (110км/ч - виж трак) и пристигах със среден разход 4,6 л/100км по бордови компютър (реален 5,0 л/100км).

Сега: С новата пета предавка (0,66) карам по магистралата с постоянни 2250 об/мин (115км/ч - виж трак) и пристигнах със среден разход 4,3 л/100км по бордови компютър (реален 4,6 л/100км).

Намалил съм малко разхода при положение, че съм вдигнал скоростта на движение и съм пристигнал с около половин час по-бързо (средната скорост е с 7км/ч по-голяма). Супер!

Липса на мощност усещам само при движение под 80км/ч (под 1600 об/мин) с новата пета предавка. Същата липса на мощност усещах със старата пета предавка при движение с под 70км/ч (под 1600 об/мин).

Общо взето засега съм доволен от промяната...
Местоположение: София
Автомобил: Sandero I 1,5 dCi 85 hp 2010 / Lodgy II 1,5 dCi 115 hp 2019

Изображение
ИзображениеИзображение
Аватар
Dragan_Trial
Дачия маниак
 
Мнения: 3023
Регистриран на: Пон Яну Пон, 04 Яну 2010 21:18:03 +0000, 2010 9:18 pm
Местоположение: София, Стрелбище
Автомобил: Sandero 1,5 dCi 85hp 04/2010

Re: Dacia Sandero 1.5 dCi 85 hp - Dragan_Trial

Мнениеот Tonyco » Сря Май Сря, 27 Май 2015 11:05:06 +0000, 2015 11:05 am

Така като чета с новата 5-а описваш симптомите като при докера, точно едно към едно, под 80 не става от 4-та на 5-та, и оборотите са същите някъде при 120 км/ч са 2500.
Изображение
Аватар
Tonyco
Дачия маниак
 
Мнения: 1296
Регистриран на: Пон Ное Пон, 24 Ное 2014 17:14:30 +0000, 2014 5:14 pm
Местоположение: София
Автомобил: Dacia Dokker 1.5 dCi 90 hp '15

Re: Dacia Sandero 1.5 dCi 85 hp - Dragan_Trial

Мнениеот Dragan_Trial » Сря Май Сря, 27 Май 2015 22:02:57 +0000, 2015 10:02 pm

При мен с новата пета предавка при 2500 об/мин съм с 130км/ч, но аз над 1600 об/мин нямам проблем с мощността.
"Проблемът" е при 70км/ч, когато двигателят е с 1400 об/мин на пета предавка (прекалено ниски обороти и няма мощност).
Същевременно не мога продължително да карам със 70км/ч на четвърта предавка, защото тогава ък оборотите ми са 2000, а не съм свикнал да карам с 2000 об/мин по равно дълго време.
Местоположение: София
Автомобил: Sandero I 1,5 dCi 85 hp 2010 / Lodgy II 1,5 dCi 115 hp 2019

Изображение
ИзображениеИзображение
Аватар
Dragan_Trial
Дачия маниак
 
Мнения: 3023
Регистриран на: Пон Яну Пон, 04 Яну 2010 21:18:03 +0000, 2010 9:18 pm
Местоположение: София, Стрелбище
Автомобил: Sandero 1,5 dCi 85hp 04/2010

Re: Dacia Sandero 1.5 dCi 85 hp - Dragan_Trial

Мнениеот Tonyco » Чет Май Чет, 28 Май 2015 07:43:02 +0000, 2015 7:43 am

Ами то и аз няма проблеми с мощността, по принцип карам и със 70 на 5-та но не е гот, няма никакъв ряз нищо не се случва ако подадеш газ, не съм гледал на какви обороти е точно тогава, но най- добре се държи ако изрежа на 4-та до 80 км/ч и тогава 5-та, включа ли по рано имам недостиг на ускорение. Индикатора за превключване обаче ми показва да превключа на 5-та там някъде 65-70 км/ч което си е чиста грешка, още в разработка като бях карах до 80 преди да превключа. Имам чувството, че при новите кутии просто са сменили зъбното колело на 5-та както ти си направил и това е. Като цяло не е болка, но се налага някой път да карам продължително на 4-та, тъй като за 5-та е рано, пък за 4-та е късно :). По равно ако съм включвам 5-та и на 65 км/ч, но ако е леко на горе продължавам на 4-та докато не се отвори пролука да вдигна над 80 км/ч. Просто карайки от 1 до 4 горе долу са на равен интервал предавките, докато от 4 - 5 се усеща значителна разлика в предавателните числа, все едно е трябвало или да сложат 6-та и да намалят 5-та ако искат да запазят крайния ефект или просто 5-та да е по къса като на старите. При логана 1.6 16 V бензин няма такава голяма разлика, но и на 5-та оборотите са зверски високи :). Не знам дали при 1.5 dci 75 hp е същата кутия, или при 90 hp са преценили, че е по мощен и може така да я сглобят :).
Изображение
Аватар
Tonyco
Дачия маниак
 
Мнения: 1296
Регистриран на: Пон Ное Пон, 24 Ное 2014 17:14:30 +0000, 2014 5:14 pm
Местоположение: София
Автомобил: Dacia Dokker 1.5 dCi 90 hp '15

Предишна

Назад към Сандеро

  • Кой е на линия

    Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта