Ами интересно:
Бордовият компютър на моето Sandero отчита с около -10% по-малко изразходвано гориво от реалното (съответно и показаният среден разход е по-нисък от реалния).
При старото ни MCV разликата беше по-малка - около -5%.
При Lodgy-то пък е наобратно - показва малко повече (не съм смятал точно, може би +2%) изразходвано гориво, отколкото реално е изразходвало и съответно показва по-висок разход по бордови компютър, отколкото е реалния.
Другите ни автомобили Dacia нямат бордови компютър и нямат "проблем" - хаха!
Cruise control при всички положения не може да прецени къде може да се поддържа скоростта с оптималното количество газ по-добре, отколкото осъзнат и опитен шофьор.
Във филтъра за твърди частици се натрупват сажди, които на определени интервали (от време, пробег и количество сажди) се регенерират. Регенерирането представлява повишаване на температурата във филтъра за твърди частици до такава степен, че натрупаните сажди да изгорят до пепел. Повишаването на температурата се постига чрез допълнително впръскване на гориво. Не става дума за някакви литри, просто след работния такт, по време на такт изпускане, се впръсква още една допълнителна порция гориво, което изгаря във филтъра за твърди частици.
При разхода на гориво нещата най-вече опират до това, колко силно е желанието шофьора да му харчи малко автомобила и на какви компромиси е склонен за постигането на това си желание.
Предавателните числа на скоростната кутия са много по-ниско в ранг-листата на приятелите на ниския разход.