Дачия Форум

Dacia Sandero 1.5 dCi 85 hp - Dragan_Trial

Хечбек

Джантите

Мнениеот bogich » Чет Юли Чет, 15 Юли 2010 15:08:18 +0000, 2010 3:08 pm

Колата изглежда чудесно! Поздравления! :)
Само да напомня, ако няма секретни болтове на джантите, веднага да монтираш! Даже и по 2 различни! Че мойте изчезнаха докато колата беше в подземния гараж(писал съм преди време във форума), а бяха най-обикновенните заводски, алуминиеви 15ки! Освен това и застрахователите не ги плащат.
Sandero 1.6 E2 тъмно сив металик
Аватар
bogich
Любител
 
Мнения: 36
Регистриран на: Сря Окт Сря, 15 Окт 2008 15:01:15 +0000, 2008 3:01 pm
Местоположение: София

Мнениеот freelanders » Чет Юли Чет, 15 Юли 2010 18:30:37 +0000, 2010 6:30 pm

Не знам колко ще издържиш на 40 височина, това е направо лудост за София :D
freelanders
Дачия маниак
 
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед Сеп Нед, 17 Сеп 2006 18:30:24 +0000, 2006 6:30 pm
Автомобил: saab

da

Мнениеот Reload » Чет Юли Чет, 15 Юли 2010 21:00:24 +0000, 2010 9:00 pm

Драгане...пак нечовешки неща покрай теб :) Колко излизат едни такива джанти и гуми?
Изображение
Аватар
Reload
Дачия маниак
 
Мнения: 228
Регистриран на: Вто Юли Вто, 29 Юли 2008 20:44:50 +0000, 2008 8:44 pm
Местоположение: София, Сливен

Мнениеот ozicorp » Пет Юли Пет, 16 Юли 2010 10:06:26 +0000, 2010 10:06 am

Браво!
Много добре са и паснали!
А за цената и аз съм любопитен да разбера като колегата.
Dacia Logan MCV_2 1,5dCi 90k.c. - Сега
Аватар
ozicorp
Дачия маниак
 
Мнения: 534
Регистриран на: Чет Ное Чет, 22 Ное 2007 22:06:12 +0000, 2007 10:06 pm
Местоположение: Варна
Автомобил: Dacia Sandero 1,5dCi

Мнениеот Joro 01 » Пет Юли Пет, 16 Юли 2010 10:34:59 +0000, 2010 10:34 am

Трепач е! :D
А Драган знае как да пази така че, няма да има проблем.
И още - вече с тия размери гуми и джанти е задължително едно чипване.
http://www.bardahl.bg/ _____________ http://www.prospeed.bg/ _____________ http://www.bardahloils.com/

Преди: Safrane 2.2 Si12V 137 к.с.-1993 # 25 2.0 TXi12V 140 к.с.-1992 # 11 Cheverny-1988
Сега: МСV dCi+ 11.2007-361111 км. # LAGUNA III GrandTour 2.0 dСi GT/4Control - 2015 # KADJAR 4х4 1.6 dСi - 2016 и 2018 # TALISMAN 1.6 dCi Twin Turbo, INITIALE Paris/4Control
Аватар
Joro 01
Модератор
 
Мнения: 16714
Регистриран на: Вто Мар Вто, 04 Мар 2008 22:33:41 +0000, 2008 10:33 pm
Местоположение: около София
Автомобил: MCV Laureate dCi+LAGUNA 3 GrandTour dCi+

Мнениеот penkomitev » Пет Юли Пет, 16 Юли 2010 11:34:15 +0000, 2010 11:34 am

Браво Браво! Много добре изглежда :).
Dacia Sandero 1.4 MPI E1(+ климатик и фарове за мъгла).
Dacia Logan MCV 1.5 DCi E2+
Аватар
penkomitev
Дачия маниак
 
Мнения: 444
Регистриран на: Нед Авг Нед, 23 Авг 2009 09:00:53 +0000, 2009 9:00 am
Местоположение: Пловдив

Мнениеот exclusiveremix » Пет Юли Пет, 16 Юли 2010 13:21:46 +0000, 2010 1:21 pm

Бих добавил към чипването,един спортен филтър както и едно леко снижаване на окачването като за СОФИЯ :D
след това едно монтиране на спортен ауспух(не само накрайник),затъмнения на стъклата и ето ти тунинг сандеро N:1
Ford Friesta 2008г. 1.4TDCI
Аватар
exclusiveremix
Дачия маниак
 
Мнения: 1419
Регистриран на: Пет Мар Пет, 26 Мар 2010 22:24:31 +0000, 2010 10:24 pm
Местоположение: Шумен/Варна
Автомобил: Ford Fiesta 1.4 TDCI 08г.

da

Мнениеот Reload » Пет Юли Пет, 16 Юли 2010 15:07:44 +0000, 2010 3:07 pm

каква я беше замислил той...каква става тя :D
Изображение
Аватар
Reload
Дачия маниак
 
Мнения: 228
Регистриран на: Вто Юли Вто, 29 Юли 2008 20:44:50 +0000, 2008 8:44 pm
Местоположение: София, Сливен

Мнениеот peterco » Пет Юли Пет, 16 Юли 2010 18:22:32 +0000, 2010 6:22 pm

Драго супер са! Честито и със здраве да си ги триеш :D
peterco подари акаунта си на teodordt на 18.12.2012 г. в 18:00 ч.!
Аз няма да пиша от името на Петьо, нито ще променя нещо от мненията му.
Ако след тази дата се появят каквито да са мнения от този профил, значи е бил хакнат или съм го върнал на Петьо.
peterco
Дачия маниак
 
Мнения: 1611
Регистриран на: Чет Дек Чет, 13 Дек 2007 20:41:14 +0000, 2007 8:41 pm
Автомобил: Логан с VR6 на VW (self made)

Мнениеот exclusiveremix » Съб Юли Съб, 17 Юли 2010 09:34:00 +0000, 2010 9:34 am

Вече незнам Драго колко бегачки е направил..сигурно и сандерото такова ще стане..но поне да видят хората че и от ДАЧИЯ става бегачка=не само някви BMW-та GOYF и т.н.
Ford Friesta 2008г. 1.4TDCI
Аватар
exclusiveremix
Дачия маниак
 
Мнения: 1419
Регистриран на: Пет Мар Пет, 26 Мар 2010 22:24:31 +0000, 2010 10:24 pm
Местоположение: Шумен/Варна
Автомобил: Ford Fiesta 1.4 TDCI 08г.

Мнениеот Dragan_Trial » Пон Юли Пон, 19 Юли 2010 00:20:35 +0000, 2010 12:20 am

Здравейте отново,

Интересно ми беше да видя как ще реагирате на снимките! :)
Време е вече малко да ви обясня ситуацията:
Гумите и джантите не съм ги купил. Те са на един приятел, който има BMW E30 320iS (който е ценител, ще знае за какво става дума). На това BMW, разбира се джантите стоят много по-хубаво от на Dacia-та:
    Изображение

Преди няколко месеца за това BMW бяха поръчани и доставени американски бутала, спортни разпределителни валове, прави се глава и какво ли още не, НО се пропусна да се сложат маслени пръскалки под буталата, което след едно по-сериозно каране доведе до прегряване на буталния болт на втори цилиндър и съответно до надиране на цилиндровия блок. Та BMW-то така и така си стои в бокса, а джантите така и така са 4х100 - решихме да видим как ще стоят на моята Dacia и ги покарах 400км.
Всъщност се оказва, че оригиналните гуми на Dacia-та са с диаметър 622мм, а тези 17ки са с диаметър 604мм, тоест 17ките се оказаха по-ниски с 18мм от стандартните Dacia-колела, съответно колата беше с 9мм по-ниска от стандартната и височина. Това разбира се се отрази на разстоянието от гумата до калника, което беше колкото от Земята до Луната - това единствено доста загрозяваше гледката.
Определено по-широките гуми и по-ниския профил водят до доста по-стабилно поведение на пътя в завой и при неравности. Въпреки, че гумите бяха напомпани на 2,6bar (поради загатнатата от freelanders причина), колата преминаваше доста меко през дупките, поради по-голямата контактна площ.
Заради ширината на джантата (7,5 инча) и по-малкото ЕТ (38 -> стандартното е ET43) се получи очаквания ефект на по-силно изразено следване на наклона на пътя -> когато пътя има наклон наляво, колата завива сама наляво. Поради същата причина при излизане от завой, воланът се изправя от самосебе си с доста по-голяма сила. Самоволното завиване на волана при преминаване през дупки или при качване на бордюр също се засилва от по-малкото ET -> джантите са изнесени по-навън.
Специално за вас (и най-вече заради мен) помолих един приятел (Марин) да снимаме Dacia-та с неговия професионален фотоапарат. Ето албумчето със снимките, а който иска да ги види с по-добро качество, може да изтегли този архив (45MB) или просто да ги разгледа тук.
В четвъртък ходихме до Пловдив на концерт на Белослава и след 400 навъртяни километри днес върнах джантите на собственика им. Ето малко снимки от процеса.
Не смятам да правя какъвто и да било тунинг по колата, нито джанти, нито ауспуси, още по-малко затъмняване на прозорци и най-малко чип-тунинги. Купих колата с единствената цел да се придвижвам евтино от А до Б. Поле за тунинг-изяви имам на два фронта - Лада 21053 и Peugeot 205 1,9 GTI.
Все пак няколко човека попитаха колко пари би излезнало да се оборудва Sandero-то с тези джанти и гуми. Джантите са доста стар модел (но с непреходен дизайн), така че успях да ги намеря за по 250 лева на бройка - 1000 лева джантите. Гумите са от високия спортен клас, а и размера е малко странен - по 300 лева на бройка - още 1200 лева за гуми. Общо 2200 лева би трябвало да ви стигнат. Оригиналните болтове пасват на тези джанти, но както отбеляза колегата bogich, ще са нужни поне два комплекта сектретни болтове - оригиналните на Renault са по 104 лева за 4 броя.

Та така, стига толкова дизайнерска дейност, да се върнем на научните експерименти. След 1130км най-накрая ми свърши и този (4ти) резервоар. Сега вече сигурно ще ме сметнете за луд, и може би не съвсем без право, но ще ви обясня какво точно замерване направих (следващите редове не се препоръчват за хора със слаби сърца):
Изчаках да стане късно през нощта, за да не направя задръстване на бензиностанцията.
Проверих колко литра гориво са останали в резервоара чрез диагностичния тест на комбиинтрумента - бяха останали 3 литра. (Държа да отбележа, че на няколко пъти показанието се промени на 2 литра, така че приемаме, че реално е имало около 2,7 литра в резервоара, преди да започна да зареждам.)
Сипах точно 1 литър дизел и отново проверих количеството в резервоара, което се беше променило на 4 литра.
След това сипах още 1 литър (общо два дотук) - количеството в резервоара стана 5 литра. Дотук няма нищо странно 3 + 2 = 5, нали така?
Обаче! Сипах още един литър (общо три дотук) - количеството в резервоара стана 7 литра. Ха сега де - 3 + 3 = 7 - как ви се струва?
Сипах още 1 литър (общо четири дотук) - количеството в резервоара стана 8 литра, 3 + 4 = 8, добре ... разликата засега е само един литър.
Сипах още 1 литър (общо пет дотук) - количеството в резервоара стана 10 литра, хайде още един литър в повече ни отчете нивомера в резервоара. 3 + 5 = 10.
Сипах още 1 литър (общо шест дотук) - количеството в резервоара стана 10 литра. Добре, крачка назад към по-коректно показание - 3 + 6 = 10.
Сипах още 1 литър (общо седем дотук) - количеството в резервоара стана 12 литра. На 7 литра разлика от два литра - не е малко.
Сипах още 1 литър (общо осем дотук) - количеството в резервоара стана 13 литра.
Сипах още 1 литър (общо девет дотук) - количеството в резервоара стана 15 литра. Още един литър отчетен вповече от нивомера в резервоара. 3 + 9 = 15. За 9 сипани литра, имаме 3 отчетени вповече литра.
Сипах още 1 литър (общо 10 дотук) - количеството в резервоара стана 16 литра.

Тук вече приятелката ми започна да се изнервя, а и вече бяхме прекарали над 10 минути до бензино-колонката.

Сипах още 5 литра (общо 15 дотук) - количеството в резервоара стана 21 литра. Много добре, за тези 5 литра нямаме грешка в отчитането.
Сипах още 5 литра (общо 20 дотук) - количеството в резервоара стана 27 литра. Тук нивомерът в резервоара отново отчете един литър вповече. 3 + 20 = 27. Натрупаната грешка за 20 литра е вече 4 литра.
Сипах още 5 литра (общо 25 дотук)- количеството в резервоара стана 32 литра. Бинго - този път нивомера се справи успешно със смятането.
Сипах още 5 литра (общо 30 дотук) - количеството в резервоара стана 37 литра. Отново имаме правилен отговор.
Сипах още 5 литра (общо 35 дотук) - количеството в резервоара стана 44 литра. Човек да не го похвали този нивомер - този път за 5 литра отчете цели 2 литра вповече. 3 + 35 = 44. След 35 сипани литра, нивомерът отчита, че са сипани 41 литра - грешката дотук е 6 литра в плюс.

Тъй като оставаха още само няколко литра до максималното показание на нивомера (50 литра), реших отново да мина на по-малка стъпка.

Сипах още 1 литър (общо 36 дотук) - количеството в резервоара стана 45 литра. Чудесно.
Сипах още 1 литър (общо 37 дотук) - количеството в резервоара стана 47 литра. Още един литър в плюс - след сипани 37 литра, нивомера отчита 44 литра вповече - грешката вече е 7 литра.
Сипах още 1 литър (общо 38 дотук) - количеството в резервоара стана 47 литра. Добре - разликата се намалява отново на 6 литра вповече.
Сипах още 1 литър (общо 39 дотук) - количеството в резервоара стана 48 литра.
Сипах още 1 литър (общо 40 дотук) - количеството в резервоара стана 50 литра. Това са още 2 литра в плюс.
Тъй като 50 литра е максималното показание на нивомера в резервоара - в този момент преустанових безумието, което ми отне 22 минути.

Равносметката е следната. Преди да заредя, в резервоара имах 3 литра гориво. След като заредих 40 литра гориво би следвало нивомерът да покаже, че в резервоара има 43 литра, но той показва 50 налични литра гориво. Това е една разлика от 7 литра на 40 литра, което е грешка от +17,5%. Доста юнашки допуск, но все пак: 1. този диагностичен тест не е предвиден за широката публика; 2. бензино-колонките се тарират всяка седмица, но и те имат своя допуск; 3. колата ще изхарчи точно толкова гориво, колкото и сипеш, независимо колко сметки си направил преди или след това.

Хубавото сега е, че аз знам, че в резервоара ми има 43 литра гориво, като едновременно с това знам, че колата си мисли, че има 50 литра гориво. Още по-хубавото е, че сега мога да следя разликата в показанията за изразходваното гориво (стандартна функция на дисплея - така и не мога да разбера от къде се изчислява тази информация) и наличното гориво в резервоара. Най-хубавото пък е, че когато изразходвам 1 литър гориво, би трябвало наличното гориво в резервоара да стане 49 литра. Разбира се, вече имам наблюдения и върху това, но засега ще ви лиша от тази информация, защото е силно вероятно някой от вас да ме предаде на по-компетенти органи или клиники. Ето сметките за миналия резервоар, ако някой все пак проявява интерес.

Тези експерименти могат да бъдат опасни за Вас и хората около Вас. Възможни последствия биха били: Изгонване от вкъщи. Зарязване от любимия Ви човек. Загуба на време. Затъпяване.
Please, don't try this at home.

Sandero-то днес стана на 4444км и 3 месеца :)
Последна промяна Dragan_Trial на Пон Юли Пон, 19 Юли 2010 21:30:57 +0000, 2010 9:30 pm, променена общо 1 път
Местоположение: София
Автомобил: Sandero I 1,5 dCi 85 hp 2010 / Lodgy II 1,5 dCi 115 hp 2019

Изображение
ИзображениеИзображение
Аватар
Dragan_Trial
Дачия маниак
 
Мнения: 3023
Регистриран на: Пон Яну Пон, 04 Яну 2010 21:18:03 +0000, 2010 9:18 pm
Местоположение: София, Стрелбище
Автомобил: Sandero 1,5 dCi 85hp 04/2010

Мнениеот peterco » Пон Юли Пон, 19 Юли 2010 07:40:31 +0000, 2010 7:40 am

Драго, Таня да не те подгони с някоя щангичка :lol:
peterco подари акаунта си на teodordt на 18.12.2012 г. в 18:00 ч.!
Аз няма да пиша от името на Петьо, нито ще променя нещо от мненията му.
Ако след тази дата се появят каквито да са мнения от този профил, значи е бил хакнат или съм го върнал на Петьо.
peterco
Дачия маниак
 
Мнения: 1611
Регистриран на: Чет Дек Чет, 13 Дек 2007 20:41:14 +0000, 2007 8:41 pm
Автомобил: Логан с VR6 на VW (self made)

Мнениеот Joro 01 » Пон Юли Пон, 19 Юли 2010 09:01:27 +0000, 2010 9:01 am

Продължавам да смятам, че компа крие гориво когато отива към резерва и на резерва. Това го казвам от натрупаните километри и непрекъсване следенето на разходните норми. Няколко пъти съм карал на резерва около 80-90 км. /не препоръчвам и вие да правите това/ с тази цел. Досега горивото не ми е свършвало и след зареждане ми е показвало повече от зареденото.
Един-единствен път /споделял съм/ ми свърши горивото когато карах тестовото Сандеро 85 к.с., но тогава карах в продължение на над 150 км /от Стара Загора до малко преди София/ с поддържаща скорост 150+ км/ч. И въпреки, че имах явно още гориво компа прецени и изключи подкачващата помпа. С цел предпазване от засмукване на въздух и т.н. както разбрах последствие.
http://www.bardahl.bg/ _____________ http://www.prospeed.bg/ _____________ http://www.bardahloils.com/

Преди: Safrane 2.2 Si12V 137 к.с.-1993 # 25 2.0 TXi12V 140 к.с.-1992 # 11 Cheverny-1988
Сега: МСV dCi+ 11.2007-361111 км. # LAGUNA III GrandTour 2.0 dСi GT/4Control - 2015 # KADJAR 4х4 1.6 dСi - 2016 и 2018 # TALISMAN 1.6 dCi Twin Turbo, INITIALE Paris/4Control
Аватар
Joro 01
Модератор
 
Мнения: 16714
Регистриран на: Вто Мар Вто, 04 Мар 2008 22:33:41 +0000, 2008 10:33 pm
Местоположение: около София
Автомобил: MCV Laureate dCi+LAGUNA 3 GrandTour dCi+

Мнениеот Vasko » Пон Юли Пон, 19 Юли 2010 09:19:00 +0000, 2010 9:19 am

Евала Драго за теста!! Аз също ще споделя моите приживявания от вчера///

Вчера така се получи,че карах 40 км на лампа и след всички мой размисли на тема бордови компютър и показания реших да сипя скромните 10 лв. = 4.5 литра дизел и да видя след каране 40 км на лампа какво ще отчетат чертичките за гориво на таблото. О чудо след сипване на 4.5 литра след каране 40 км на лампа чертичките станаха две,а по борд изгорените литри преди да светне лампата бяха 41 литра... Днес или утре като светне ще заредя догоре да видим този път какво ще се получи и дали мистерията поне за мен ще стане още по-голяма и най-вече да видим колко е разхода на 100 км,защото по борд е 4.9л/100 км ама уви явно не е толкова :D
"Най-лошото нещо на новата кола е това,че никога повече няма да си вземеш автомобил втора употреба."
Vasko
Дачия маниак
 
Мнения: 1261
Регистриран на: Вто Авг Вто, 26 Авг 2008 11:40:33 +0000, 2008 11:40 am
Местоположение: София
Автомобил: Kia Ceed SW 1.6 CRDI 115hp

Мнениеот penkomitev » Пон Юли Пон, 19 Юли 2010 11:05:11 +0000, 2010 11:05 am

Драго, Евала за теста и търпението ;p.
Dacia Sandero 1.4 MPI E1(+ климатик и фарове за мъгла).
Dacia Logan MCV 1.5 DCi E2+
Аватар
penkomitev
Дачия маниак
 
Мнения: 444
Регистриран на: Нед Авг Нед, 23 Авг 2009 09:00:53 +0000, 2009 9:00 am
Местоположение: Пловдив

ПредишнаСледваща

Назад към Сандеро

  • Кой е на линия

    Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта