Дачия Форум

kbot яхна Duster :)

4x2 & 4х4

Re: kbot яхна Duster :)

Мнениеот Hard_Cat » Сря Сеп Сря, 13 Сеп 2017 17:13:16 +0000, 2017 5:13 pm

Joro 01 написа: Вземай добра марка всесезонки и това е.


То при всесезонните няма особено голямо разнообразие. Има 7-8 вида и повечето са на една цена с малки разлики - изключваме Мишелин и Гуудиър, че там разликата за комплект стига до 200 евро. Клоня към Клебер или Вредещайн. Освен, ако не намеря читави зимни до една година почти некарани на много добра цена.
ИзображениеИзображение[/url] Изображение

Извън темата:
ИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
Hard_Cat
Дачия маниак
 
Мнения: 5863
Регистриран на: Сря Сеп Сря, 01 Сеп 2010 16:36:49 +0000, 2010 4:36 pm
Местоположение: Селянин-езерняк, 30 км от Мюнхен
Автомобил: Diamonds are forever!

Re: kbot яхна Duster :)

Мнениеот kbot » Вто Сеп Вто, 26 Сеп 2017 08:33:31 +0000, 2017 8:33 am

От няколко дни, при пълен десен и заден ход, се чува шум отпред вдясно. Помислих за карето, ама напред не се чува шум ...
Прежалих се и се наведох да погледна. Е не е каре, част от калобрана е излязла от гнездото си :)
Аватар
kbot
Дачия маниак
 
Мнения: 1679
Регистриран на: Сря Дек Сря, 21 Дек 2011 11:15:49 +0000, 2011 11:15 am
Местоположение: София
Автомобил: Duster Е2 dCi 90кс 4х4 кожа TPMS DRL

Re: kbot яхна Duster :)

Мнениеот kbot » Сря Сеп Сря, 27 Сеп 2017 19:41:39 +0000, 2017 7:41 pm

Hard_Cat написа:Интересно би ми било, какъв е остатъчният профил в mm на оригиналните ти гуми?

Старите съм ги местил веднъж (задните отпред и обратно).
Към момента - 5 пълни години и 52 000 км. износването е еднакво на предни и задни.
От СБА, с картата за пътна помощ, ми подариха уред за измерване на грайфера. Според него:
- по средата (това е големия канал) - дълбочина 7 мм;
- наоколо, грайфера е малко под 5 мм.
Гумите все още се държат добре на сух и мокър асфалт. На прашен черен път си е пързалка. Малко кал не е проблем. Последната зима беше съвсем зле - затова ги и сменям.
Аватар
kbot
Дачия маниак
 
Мнения: 1679
Регистриран на: Сря Дек Сря, 21 Дек 2011 11:15:49 +0000, 2011 11:15 am
Местоположение: София
Автомобил: Duster Е2 dCi 90кс 4х4 кожа TPMS DRL

Re: kbot яхна Duster :)

Мнениеот kbot » Пет Сеп Пет, 29 Сеп 2017 09:11:26 +0000, 2017 9:11 am

Сменени:
- антифриз;
- спирачна течност;
- профилактика на климатика;
- наложи се и смяна на термостат - не съм имал проблеми, но си му дошло времето;
- и монтаж на новите гуми.
Общо 410 лв :)
За 5 г. и един месец, никога не съм доливал никакви течности :)
DusterGV.jpg
DusterGV.jpg (198.17 KiB) Прегледано 5738 пъти

GumaGV.jpg
GumaGV.jpg (145.1 KiB) Прегледано 5738 пъти

Гумите сякаш са повече зимни, отколкото летни. И по тестовете така ги дават - най-слаби са при спиране на сух асфалт.
Аватар
kbot
Дачия маниак
 
Мнения: 1679
Регистриран на: Сря Дек Сря, 21 Дек 2011 11:15:49 +0000, 2011 11:15 am
Местоположение: София
Автомобил: Duster Е2 dCi 90кс 4х4 кожа TPMS DRL

Re: kbot яхна Duster :)

Мнениеот treyyy » Съб Сеп Съб, 30 Сеп 2017 19:46:42 +0000, 2017 7:46 pm

kbot написа:Сменени:
.......................................
- наложи се и смяна на термостат - не съм имал проблеми, но си му дошло времето;

Това ми прозвуча странно. Някой от форума може ли да ми разтълкува, защо се сменя безпроблемен термостат "защото му е дошло времето".
treyyy
Дачия маниак
 
Мнения: 385
Регистриран на: Сря Сеп Сря, 21 Сеп 2011 19:45:50 +0000, 2011 7:45 pm
Местоположение: София
Автомобил: Ibiza IV 1,2 /Megane III 1.5 (110 Hp)

Re: kbot яхна Duster :)

Мнениеот Joro 01 » Съб Сеп Съб, 30 Сеп 2017 20:31:04 +0000, 2017 8:31 pm

На моят явно още не му е дошло времето и си е оригиналния, но неговия...

На въпроса ти - сигурен съм, че и Явор няма да може да даде смислен отговор.
http://www.bardahl.bg/ _____________ http://www.prospeed.bg/ _____________ http://www.bardahloils.com/

Преди: Safrane 2.2 Si12V 137 к.с.-1993 # 25 2.0 TXi12V 140 к.с.-1992 # 11 Cheverny-1988
Сега: МСV dCi+ 11.2007-361111 км. # LAGUNA III Grandtour GT 2.0 dСi - 2010 и 2015 # KADJAR 4х4 1.6 dСi - 2016 и 2018
Аватар
Joro 01
Модератор
 
Мнения: 16445
Регистриран на: Вто Мар Вто, 04 Мар 2008 22:33:41 +0000, 2008 10:33 pm
Местоположение: около София
Автомобил: MCV Laureate dCi+Laguna 3 Grandtour dCi+

Re: kbot яхна Duster :)

Мнениеот radowolf » Съб Сеп Съб, 30 Сеп 2017 20:49:19 +0000, 2017 8:49 pm

нали са някакви пластини от сплави разни и отварят при различни температури. Може би не е в норма, т.е. не отваря когато трябва или не затваря когато трябва и затова са решили да го сменят ако са видели в живите данни при диагностиката че нещо не е наред с температурата. Ама това са само разсъждения на един лаик като мене де. Само kbot знае какво точно са му обяснили.
яки спирачки, лек волан, кеф в жегата, мъглоразпръсквачи, 2 поспаланки и лъскава боя!
Изображение
Изображение
Аватар
radowolf
Дачия маниак
 
Мнения: 8321
Регистриран на: Чет Мар Чет, 18 Мар 2010 11:01:17 +0000, 2010 11:01 am
Местоположение: Дряново
Автомобил: Dacia Sandero 1.4 mpi 75 кс - K7J 710

Re: kbot яхна Duster :)

Мнениеот kbot » Пон Окт Пон, 02 Окт 2017 08:26:40 +0000, 2017 8:26 am

За термостата: При смяна на антифриза не можело да се обезвъздуши. Притеснили се да не ми направи проблем :)
Не е имало загряване или не-загряване. Карам много на 1-ва, 2-ра и щеше да се усети ако не отваря големия кръг. Последните дни пусках парно - и то работеше нормално. Поглеждам таблото от време на време - "чертичките" също изглеждаха нормално.
Звучи странно, но съм имал същия случай на друга кола. Там проблема се прояви при монтаж на газова уредба и лично участвах в чуденето.
Така или иначе - сменен е. Сега може би дига две чертички с една идея по-бързо (но не съм много сигурен).
Само дето бяха напълнили спирачна течност до капачката ...
И няма по-добри гуми от новите гуми :)
Аватар
kbot
Дачия маниак
 
Мнения: 1679
Регистриран на: Сря Дек Сря, 21 Дек 2011 11:15:49 +0000, 2011 11:15 am
Местоположение: София
Автомобил: Duster Е2 dCi 90кс 4х4 кожа TPMS DRL

Re: kbot яхна Duster :)

Мнениеот radowolf » Пон Окт Пон, 02 Окт 2017 09:34:16 +0000, 2017 9:34 am

На мен ми смениха антифриза лятото и не са казвали да има такъв проблем. Явно конструкцията на твоя мотор е по-различна и от там.
Абе по-добре да се смени и да няма проблеми от колкото да се спестят наколко лева.
яки спирачки, лек волан, кеф в жегата, мъглоразпръсквачи, 2 поспаланки и лъскава боя!
Изображение
Изображение
Аватар
radowolf
Дачия маниак
 
Мнения: 8321
Регистриран на: Чет Мар Чет, 18 Мар 2010 11:01:17 +0000, 2010 11:01 am
Местоположение: Дряново
Автомобил: Dacia Sandero 1.4 mpi 75 кс - K7J 710

Re: kbot яхна Duster :)

Мнениеот Joro 01 » Пон Окт Пон, 02 Окт 2017 09:49:09 +0000, 2017 9:49 am

kbot написа:За термостата: При смяна на антифриза не можело да се обезвъздуши. Притеснили се да не ми направи проблем :)...

... и тръгваме по пътя на проба-грешка. :shock:
Има си специфичност на обезвъздушаването при наливането на новия антифриз и тези явно не са знаели как-що.

Къде се извърши процедурата и какъв термостат се сложи?
http://www.bardahl.bg/ _____________ http://www.prospeed.bg/ _____________ http://www.bardahloils.com/

Преди: Safrane 2.2 Si12V 137 к.с.-1993 # 25 2.0 TXi12V 140 к.с.-1992 # 11 Cheverny-1988
Сега: МСV dCi+ 11.2007-361111 км. # LAGUNA III Grandtour GT 2.0 dСi - 2010 и 2015 # KADJAR 4х4 1.6 dСi - 2016 и 2018
Аватар
Joro 01
Модератор
 
Мнения: 16445
Регистриран на: Вто Мар Вто, 04 Мар 2008 22:33:41 +0000, 2008 10:33 pm
Местоположение: около София
Автомобил: MCV Laureate dCi+Laguna 3 Grandtour dCi+

Re: kbot яхна Duster :)

Мнениеот kbot » Пон Окт Пон, 02 Окт 2017 10:33:09 +0000, 2017 10:33 am

Joro 01 написа:Има си специфичност на обезвъздушаването при наливането ..

Би ли споделил тази "специфичност"?
Аватар
kbot
Дачия маниак
 
Мнения: 1679
Регистриран на: Сря Дек Сря, 21 Дек 2011 11:15:49 +0000, 2011 11:15 am
Местоположение: София
Автомобил: Duster Е2 dCi 90кс 4х4 кожа TPMS DRL

Re: kbot яхна Duster :)

Мнениеот Joro 01 » Пон Окт Пон, 02 Окт 2017 11:52:36 +0000, 2017 11:52 am

Е, не съм майстор!
Наблюдател съм. :)
http://www.bardahl.bg/ _____________ http://www.prospeed.bg/ _____________ http://www.bardahloils.com/

Преди: Safrane 2.2 Si12V 137 к.с.-1993 # 25 2.0 TXi12V 140 к.с.-1992 # 11 Cheverny-1988
Сега: МСV dCi+ 11.2007-361111 км. # LAGUNA III Grandtour GT 2.0 dСi - 2010 и 2015 # KADJAR 4х4 1.6 dСi - 2016 и 2018
Аватар
Joro 01
Модератор
 
Мнения: 16445
Регистриран на: Вто Мар Вто, 04 Мар 2008 22:33:41 +0000, 2008 10:33 pm
Местоположение: около София
Автомобил: MCV Laureate dCi+Laguna 3 Grandtour dCi+

Re: kbot яхна Duster :)

Мнениеот cempay » Пон Окт Пон, 02 Окт 2017 14:21:52 +0000, 2017 2:21 pm

kbot написа:
Joro 01 написа:Има си специфичност на обезвъздушаването при наливането ..

Би ли споделил тази "специфичност"?

Когато сам си сменям антифриза, винаги го загрявам почти до завиране и така наливам . Термостата поотваря и се пълни по лесно .
След това , при работещ двигател масажирам меките връзки и доизгонвам въздуха .
Лада-Нива 1.7 -ВСЪДЕХОД
Сандеро Степуей 1.5 dci
cempay
Дачия маниак
 
Мнения: 1730
Регистриран на: Пон Юни Пон, 20 Юни 2016 22:17:19 +0000, 2016 10:17 pm
Местоположение: Варна
Автомобил: Лада Нива , Сандеро Спепуей 1.5dci

Re: kbot яхна Duster :)

Мнениеот radowolf » Пон Окт Пон, 02 Окт 2017 14:39:43 +0000, 2017 2:39 pm

Абе то хубаво да го загрееш, но нали знаеш че съдъжимите му химикали - етиленгликол, пропиленгликол, глицерин, алкохол и други разни се изпаряват много лесно ако се загряват в отворена система, т.е. ще има загуби на свойства така загрятата смес. Иначе в колата се загряват също, но системата работи под налягане и е затворена и загубите би следвало да са много малки.
яки спирачки, лек волан, кеф в жегата, мъглоразпръсквачи, 2 поспаланки и лъскава боя!
Изображение
Изображение
Аватар
radowolf
Дачия маниак
 
Мнения: 8321
Регистриран на: Чет Мар Чет, 18 Мар 2010 11:01:17 +0000, 2010 11:01 am
Местоположение: Дряново
Автомобил: Dacia Sandero 1.4 mpi 75 кс - K7J 710

Re: kbot яхна Duster :)

Мнениеот kbot » Пон Окт Пон, 02 Окт 2017 14:46:34 +0000, 2017 2:46 pm

Ето какво пише в процесната карта на рено (свободен превод):
Охладителна система: източване и зареждане (Дачия Дъстър, картинките са за дизеловия мотор K9K)
Източване
-------------------
• Вдигнете автомобила на подемник.
• Отворете капачката на разширителния съд.
• Свалете защитата (тенекията отдолу) на двигателя.
• Свалете предната броня.
• Поставете отдолу съд за събиране на охлаждащата течност.
• Свалете скобата на долния маркуч към радиатора на системата за охлаждане на двигателя.
• Извадете маркуча от радиатора.
• Напомпайте сгъстен въздух в разширителния съд, за да премахнете колкото е възможно повече охлаждаща течност.

Зареждане
-----------------
Има два начина за зареждане на системата за охлаждане на двигателя:
- използване на инструмента (Mot. 1700) - препоръчва се от Renault. Значително съкращава времето за работа, тъй като не изисква отварянето на отворите за обезвъздушаване;
- метод без помощта на специално устройство.

renaulth mot 1700.jpg
renaulth mot 1700.jpg (28.7 KiB) Прегледано 5531 пъти

(спец. инструмента едва ли го има в бг, затова го прескачам)

Пълнене на системата без използване на специални приспособления
• Отворете пробките за обезвъздушаване 4 и 5 (схемата е за К9К):
renaulth К9К.jpg
renaulth К9К.jpg (75.08 KiB) Прегледано 5531 пъти

• Напълнете охладителната система на двигателя с препоръчаната от производителя течност.
• Щом течността започне да тече в непрекъсната струя, затегнете пробките за обезвъздушаване.
• Създайте на налягане в системата, използвайки устройство (ms. 554-07) за проверка на течове (това може да се прескочи).
• Поставете отново капачката на разширителния съд.
• Почистете повърхностите, на които са изцапани с охлаждаща течност.
Обезвъздушаване
• Пуснете двигателя.
• Оставете двигателя да работи при 2500 оборота в минута, докато вентилаторът за охлаждане на двигателя се включи за трети път (време, необходимо за автоматично отстраняване на мехурчетата въздух).
• Поддържайте оборотите на двигателя на 1500 об / мин, рязко увеличавайки скоростта до максимум 2 -3 пъти, например на всеки 2 минути, докато вентилаторът се включи за втори път.
• Проверете работата на нагревателя.
• Оставете двигателя да се охлади - под 50 ° С на охлаждаща течност.
• Регулирайте нивото на охлаждащата течност до маркера "Max".
• Поставете отново капачката на разширителния съд.
-----------------------------------------------------------------------------------
Не виждам нищо сложно. Сменя се като на всеки друг автомобил. Е реното има и две пробки за обезвъздушаване, и трябва да се знае къде са за съответния двигател ...
Моите коли, преди дъстъра, винаги съм обслужвал и ремонтирал сам. Най вече защото нямам вяра на никого ...
Но напоследък нещо съм се омързеливил :)
Аватар
kbot
Дачия маниак
 
Мнения: 1679
Регистриран на: Сря Дек Сря, 21 Дек 2011 11:15:49 +0000, 2011 11:15 am
Местоположение: София
Автомобил: Duster Е2 dCi 90кс 4х4 кожа TPMS DRL

ПредишнаСледваща

Назад към Дъстър

  • Кой е на линия

    Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта