Ето какво пише в процесната карта на рено (свободен превод):
Охладителна система: източване и зареждане (Дачия Дъстър, картинките са за дизеловия мотор K9K)
Източване
-------------------
• Вдигнете автомобила на подемник.
• Отворете капачката на разширителния съд.
• Свалете защитата (тенекията отдолу) на двигателя.
• Свалете предната броня.
• Поставете отдолу съд за събиране на охлаждащата течност.
• Свалете скобата на долния маркуч към радиатора на системата за охлаждане на двигателя.
• Извадете маркуча от радиатора.
• Напомпайте сгъстен въздух в разширителния съд, за да премахнете колкото е възможно повече охлаждаща течност.
Зареждане
-----------------
Има два начина за зареждане на системата за охлаждане на двигателя:
- използване на инструмента (Mot. 1700) - препоръчва се от Renault. Значително съкращава времето за работа, тъй като не изисква отварянето на отворите за обезвъздушаване;
- метод без помощта на специално устройство.

- renaulth mot 1700.jpg (28.7 KiB) Прегледано 5954 пъти
(спец. инструмента едва ли го има в бг, затова го прескачам)
Пълнене на системата без използване на специални приспособления
• Отворете пробките за обезвъздушаване 4 и 5 (схемата е за К9К):

- renaulth К9К.jpg (75.08 KiB) Прегледано 5954 пъти
• Напълнете охладителната система на двигателя с препоръчаната от производителя течност.
• Щом течността започне да тече в непрекъсната струя, затегнете пробките за обезвъздушаване.
• Създайте на налягане в системата, използвайки устройство (ms. 554-07) за проверка на течове (това може да се прескочи).
• Поставете отново капачката на разширителния съд.
• Почистете повърхностите, на които са изцапани с охлаждаща течност.
Обезвъздушаване
• Пуснете двигателя.
• Оставете двигателя да работи при 2500 оборота в минута, докато вентилаторът за охлаждане на двигателя се включи за трети път (време, необходимо за автоматично отстраняване на мехурчетата въздух).
• Поддържайте оборотите на двигателя на 1500 об / мин, рязко увеличавайки скоростта до максимум 2 -3 пъти, например на всеки 2 минути, докато вентилаторът се включи за втори път.
• Проверете работата на нагревателя.
• Оставете двигателя да се охлади - под 50 ° С на охлаждаща течност.
• Регулирайте нивото на охлаждащата течност до маркера "Max".
• Поставете отново капачката на разширителния съд.
-----------------------------------------------------------------------------------
Не виждам нищо сложно. Сменя се като на всеки друг автомобил. Е реното има и две пробки за обезвъздушаване, и трябва да се знае къде са за съответния двигател ...
Моите коли, преди дъстъра, винаги съм обслужвал и ремонтирал сам. Най вече защото нямам вяра на никого ...
Но напоследък нещо съм се омързеливил
