Дачия Форум

Dacia Sandero 1.5 dCi 85 hp - Dragan_Trial

Хечбек

Dacia Sandero 1.5 dCi 85 hp - Dragan_Trial

Мнениеот Dragan_Trial » Пет Апр Пет, 16 Апр 2010 18:51:10 +0000, 2010 6:51 pm

Здравейте колеги,

Вчера се сдобих с това:

Изображение

Казвам се Драган, на 24 години съм, живея в София.
От 1999та до 2003та година съм учил (7ми-10ти клас) и живял в Букурещ, Румъния, където добре се запознах с предишните модели на Дачия.
Преди 2 години фирмата, в която работеше баща ми, купи 4 броя Dacia Logan MCV 1,5 dCi (75hp). Карахме една от тези червени Дачии в продължение на 2 години като личен и служебен автомобил и единственото, което се повреди беше единия халоген и една дупка от цигара на тапицерията на задната седалка (средния ред). Средния разход за тези две години и 80 000км беше 5л/100км. Другите три комбита също не се предадоха, като изключим едната, която претърпя страхотен челен удар при който запази живота на всички пасажери, но пожертва себе си, като се превърна в една тотална щета.
Преди 1 година фирмата, в която работи майка ми, под мое влияние, купи 1 брой Dacia Logan MCV 1,5 dCi (85hp). Тази кола се караше по-малко и съответно до момента не и се е повредило нищо.
Първият ми автомобил е Лада 21053, която през годините се превърна в "бегачка" и стана негодна за всекидневна употреба - тук можете да прочетете повече по темата.
Последната година се движих с Peugeot 405 SRi Break 2.0 Mi (120hp), от което съм много доволен, но като всеки стар автомобил си има своите кусури, а и с този голям бензинов двигател харчеше прекалено много гориво по софийските задръствания.
Между другото имаме и едно спортно Peugeot 205 1,9 GTI (123hp), което за съжаление също се превърна в "бегачка" и също стана негодно за всекидневна употреба - тук можете да прочетете повече по темата.

От 2007ма година работя в Балкан Стар Аутомотив Еоод (генерален представител на Мерцедес-Бенц за България), в сервизния отдел на следпродажбено обслужване - занимавам се с по-сложните технически проблеми на леките автомобили Мерцедес-Бенц в оторизираните сервизи в България, както и с организацията на сервизния процес като цяло.
Отдавна ми се иска да спра да се занимавам с тунинг и "разваляне" на стари автомобили (Ладата и малкото Пежо) и да имам кола, която само да карам по задръстванията и на излети извън града. Тъй като се бях убедил в качествата на марката Dacia се спрях на модела Sandero, въпреки че съм фен на големите комбита - все пак карам предимно по задръстванията в София (средно по 50-60км на ден).

На 16.01.2010 поръчах от Нисан София ЕООД (Еспас Ауто) автомобил Dacia Sandero с дизелов двигател K9K 796, по известен като 1,5 dCi 85 конски сили, с най-високото предлагано ниво на оборудване Е2 (Laureate). Допълнително поръчах и всички налични за модела екстри - странични въздушни възглавници за предните места, задни електрически стъкла, радио CD МР3 4х15 W, алуминиеви джанти и боя металик (екстремно синьо). Цената на всички тези екстри беше 1710 лева. По този начин базовата цена на автомобила от 20950 лева нарасна на 22660 лева.
Въпреки пълното допълнителното оборудване прецених, че един път човек си купува нова кола за пръв път и поръчах следните аксесоари: спойлер, черен подлакътник, 4 лайсни на праговете с надпис Dacia, калобрани, гумени стелки - на обща стойност под 1000 лева с монтажа. Продавач-консултантката ми подари парктроник, като аз си избрах такъв, който сигнализира само акустично за приближаване към препятствия - нямаше да мога да преживея по таблото на чисто новата ми кола да се лепят цветни екранчета с извънземни форми, а решението с индикацията на разстоянието в огледалото не ме грабна.
След като платих застраховка гражданска отговорност със зелена карта и автокаско (към ЕвроИнс - 1100 лева), регистрация в КАТ и аларма - всички пари, които бяха изразходвани, за да си взема колата и да я подкарам, включително комисионните на банките за паричните преводи и нотариалната заверка на пълномощното за регистрация в КАТ, се оказаха 24288,95 лева с ДДС.

Автомобилът беше произведен на 26.03.2010 и на 01.04.2010 успях да го зърна за пръв път на паркинга на Willi Betz (митница Горубляне в София). След това имах още две случайни и не чак толкова случайни срещи с колата - едната при showroom-а на бензиностанция EKO, преди да я закарат към сервиза в Люлин за боядисване на спойлера и датчиците на парктроника. Ето и шпионски снимки от сервиза в Люлин.

На 15.04.2010, след точно три месечно чакане, в 17:30 ми бе предаден автомобила. Като се има предвид, че вече съм взимал една чисто нова Dacia от същото място преди година и половина (Logan MCV 1,5 dCi 85hp) първите ми впечатления са следните:
- Очаквах, че ще има за какво да се заям по отношение на монтажа на аксесоарите. Еми нямаше за какво да се заям - цвета на спойлера съвпада напълно с цвета на колата, датчиците на задния парктроник също са боядисани с цвета на купето (специално бях помолил за това).
- Предните гумени стелки на пасват точно на формата на пода, въпреки че на тях пише Sandero. Лявата стелка е прекалено къса и не покрива площта под педалите, а дясната стелка е прекалено дълга в задната си лява част и се огъва. Това разбира се не зависи от дилъра, а от спестовната мисъл (или липса на такава) на "конструкторите" на аксесоарите.
- Лепенките с надпис Dacia на праговете на задните врати са екстремно миниатюрни, но пък са симпатични. :)
- Приятно бях изненадан, че автомобилът ми бе предаден с почти наполовина пълен резервоар. За сметка на това записания среден разход на гориво в бордовия компютър беше 29л/100км - дано да е такъв заради дългото време, прекарано в режим на празен ход и неподвижен автомобил, а не от стила на каране на автомобила по улиците между showroom-а, сервиза в Люлин и КАТ. Автомобилът беше на 40км.
- Определено най-заслужаващия си аксесоар е подлакътника. Наистина малко трудно се поставят предпазните колани и се управляват задните електрически прозорци, но предавките се сменят само с едно минимално движение на китката, докато дясната ръка удобно си отпочива, облегната върху подлакътника. Чувствам се като седнал в седалката на киносалон.
- Седалките са доста високо разположени в и без това доста високото купе. Първоначално се чувстваш малко като "на кокили", но обзорът е доста приятен. Говоря за обзора напред, видимостта назад е пълна скръб - но нали ми подариха парктроник! ;) А и нали съм свикнал да карам доста по-дълги автомобили...
- Окачването вози много по-меко отколкото очаквах. Логаните MCV определено возят по-дървено. Не мога да си обясня защо - все пак MCV има доста по-дълго междуосие. Напомпах гумите на 2,2bar.
- Като цяло в купето е шумничко, но определено по-тихо отколкото при Logan MCV dCi. Предполагам, че реално не е по-тихо (съмнявам се да е използвана повече шумоизолация при Sandero), но възприятието за шум е по-различно, тъй като вътрешния обем в Sandero e значително по-малък и кънтенето е намалено.
- Първоначално бях разочарован от вентилационната система, тъй като (в този скапан дъжд) много силно се запотяваха страничните прозорци, въпреки че бях включил вентилатора на четвърта (максимална) степен. Чак на следващия ден се усетих, че през цялото време съм държал клапата за рециркулация на въздуха в купето в затворено положение. След като оправих този "проблем", запотяването на стъклата се преустанови. От Логаните съм забелязал, че включването на климатика също помага при запотени стъкла.

Предполагам, че с времето и километрите ще се натрупат и още много впечатления, които ще гледам да споделям с Вас.
Засега съм навъртял едва 70км - колкото да покажа колата на приятелката ми, няколко приятеля, родителите ми и баба ми. Имам си гараж, в който колата ще нощува. Купил съм си и водоструйка, тъй като не съм фен на автомивките, а си имам къща с двор и любов към автомобилите. Взел съм и един FM-mp3 тансмитер, за да мога ако ми се прииска неистово да слушам музика от USB-stick. Имаме и навигация Prestigio GeoVision 450 BlueTooth, която в комбинация с FM-mp3 трансмитера може да изкара телефонния разговор от мобилния ми телефон през вградените във вратите на автомобила аудио-колони.

Тъй като фирма Ауто Франс 3000 (оторизиран представител на Renault И Dacia за България) е собственост на Балкан Стар, си поръчах от там оригинален накрайник за ауспуха и една мрежа за фиксиране на багажа в багажника - обща цена 60 лева. След една седмица би трябвало да бъдат доставени и тези аксесоари. Накрайника за ауспуха ще трябва да се завари за ауспуховата тръба.

Понеже си падам малко техничар (завършил съм Техническия Университет в София, специалност общо машиностроене на немски език с профил двигатели с вътрешно горене и автомобилостроене) съм се сдобил със сервизната програма на Renault и Dacia - Dialogys 3.79 (актуална версия към 09.2009), която включва каталог за резервни части и сервизна литература на много езици, най-добре работи на руски език. Можете да я изтеглите от тук, работи безотказно дори под Windows 7.
Освен това изтеглих и програмата за диагностика на автомобилите Renault и Dacia - CLIP Version97 (също актуален към 09.2009). Тази програма можете да изтеглите от тук, но за съжаление тя не пожела да се стартира като хората под Windows 7. По-нататък ще Ви кажа какво ще се случи, като намеря някой лаптоп с по-старичък Windows (или пожертвам моята оригинална Vista) и си довърша диагностичната букса.
Тук пък съм качил един каталог с всички аксесоари за актуалните модели на Renault и Dacia. Тук е извадката, касаеща аксесоарите само за моделите на Dacia.

От началото на годината следя стриктно развитието на форума, много от Вас са си говорили с мен вече на лични съобщения (други пък така и не ми отговориха на тях), дори посетих една от софийските срещи на форума и се запознах лично с някои колеги.
Искам да благодаря на всички, които съзнателно и несъзнателно ми помогнаха да се запозная по-отблизо с марката и модела. Съветите за аксесоарите примерно ми бяха много полезни. Купил съм си вече и филтър за климатика, който ще трябва да монтирам в най-скоро (да спре малко дъжда) време.
Това, с което евентуално аз бих могъл да съм Ви полезен, е факта, че разбирам говоримо румънски език, а баща ми го знае почти както знае българския - така че, ако се натъкнете на интересни теми в румънските форуми за Dacia, с удоволствие ще ви преведа каквото не Ви е ясно. Аз досега съм преровил по-интересните за мен теми в http://www.daciaclub.ro/ .

Тук съм качил и ще качвам всички по-интересни снимки в удобен за разглеждане формат, а това е Excel-файлът с всички разходи по Sandero-то.

Поздрави
Драган

П.П.: Ето и едно арт-включване от приятелката ми! И опит за оцветяване! Тук има и още варианти. :)
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
Аватар
Dragan_Trial
Дачия маниак
 
Мнения: 3023
Регистриран на: Пон Яну Пон, 04 Яну 2010 21:18:03 +0000, 2010 9:18 pm
Местоположение: София, Стрелбище; skype:dragan_trial; тел.0888339683
Автомобил: Sandero 1,5 dCi 85hp 04/2010

Мнениеот siegfrid » Пет Апр Пет, 16 Апр 2010 19:47:29 +0000, 2010 7:47 pm

Честито !

По темата - поздравления за описанието - доста увлекателен стил на писане, който не ми позволи да оставя текстчето, преди да съм го прочел целия.
Пожелавам ти милион безаварийни километри и само щастливи моменти с новата покупка. Цветът е уникален, а с екстричките си направил автомобила перфектен.

Поздрви :D
Duster, The
Аватар
siegfrid
Дачия маниак
 
Мнения: 375
Регистриран на: Нед Окт Нед, 12 Окт 2008 17:16:19 +0000, 2008 5:16 pm
Местоположение: София
Автомобил: Duster 1.6

Мнениеот freelanders » Пет Апр Пет, 16 Апр 2010 20:20:44 +0000, 2010 8:20 pm

Както винаги изключителни подробности :)

Още веднъж честито! :)
freelanders
Дачия маниак
 
Мнения: 2115
Регистриран на: Нед Сеп Нед, 17 Сеп 2006 18:30:24 +0000, 2006 6:30 pm
Автомобил: saab

Мнениеот simeon_giulin » Пет Апр Пет, 16 Апр 2010 20:34:16 +0000, 2010 8:34 pm

Честито! Видях блясъка в очите ти! Желая ти само приятни преживявания и много безаварийни километри!
Dacia Sandero 1.6 MPI E2 Laureate Bleu Mineral
Аватар
simeon_giulin
Дачия маниак
 
Мнения: 320
Регистриран на: Сря Яну Сря, 06 Яну 2010 14:03:03 +0000, 2010 2:03 pm
Местоположение: гр.Сливница обл.Софийска

Мнениеот Vitku » Пет Апр Пет, 16 Апр 2010 21:19:56 +0000, 2010 9:19 pm

Честита придобивка и да си я тунинговаш с кеф, като и дойде реда.

За проблемите с CLIP-а 'що не пробваш настройките да съвместимост на Vista/7? Ако не стане - инсталирай една виртуална машина и не си бутай оригиналната инсталация на Vista/7.
Vitku
Дачия маниак
 
Мнения: 2666
Регистриран на: Пет Яну Пет, 22 Яну 2010 21:53:54 +0000, 2010 9:53 pm
Местоположение: Габрово
Автомобил: Mazda 5, 115HP, 6+1, 2007

e

Мнениеот Reload » Пет Апр Пет, 16 Апр 2010 21:49:57 +0000, 2010 9:49 pm

Честито :)
А сега и ще изчета написаното :)
P.S: Ти не си човек,а маняк :D , снимки, данни ,чудеса,лади, пежа, ревюта, линкове, софтуери...
Страхотия :D
И въпрос: Защо филър за климатика? Да не би няма?
Изображение
Аватар
Reload
Дачия маниак
 
Мнения: 228
Регистриран на: Вто Юли Вто, 29 Юли 2008 20:44:50 +0000, 2008 8:44 pm
Местоположение: София, Сливен

Мнениеот lumps » Пет Апр Пет, 16 Апр 2010 23:28:32 +0000, 2010 11:28 pm

Малеее, ама много писане много нещо. Голямо четене му ударих :roll:

Честито! Да си я караш с кеф.
Dacia Sandero STEPWAY 1.5 dci
Аватар
lumps
Дачия маниак
 
Мнения: 156
Регистриран на: Чет Фев Чет, 11 Фев 2010 01:36:08 +0000, 2010 1:36 am
Местоположение: София
Автомобил: Dacia Sandero Stepway

Мнениеот penkomitev » Съб Апр Съб, 17 Апр 2010 08:44:19 +0000, 2010 8:44 am

Честито!

Много да се кефиш на количката и много безаварийни километри!
Dacia Sandero 1.4 MPI E1(+ климатик и фарове за мъгла).
Dacia Logan MCV 1.5 DCi E2+
Аватар
penkomitev
Дачия маниак
 
Мнения: 444
Регистриран на: Нед Авг Нед, 23 Авг 2009 09:00:53 +0000, 2009 9:00 am
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasko » Съб Апр Съб, 17 Апр 2010 10:59:35 +0000, 2010 10:59 am

Честито! Уникален маниак!
"Най-лошото нещо на новата кола е това,че никога повече няма да си вземеш автомобил втора употреба."
Vasko
Дачия маниак
 
Мнения: 1264
Регистриран на: Вто Авг Вто, 26 Авг 2008 11:40:33 +0000, 2008 11:40 am
Местоположение: София
Автомобил: Kia Ceed SW 1.6 CRDI 115hp

Мнениеот Solenza1,4mpi » Съб Апр Съб, 17 Апр 2010 11:39:51 +0000, 2010 11:39 am

Честито за покупката със здраве да си я караш дълги години!
Dacia Solenza Prima 1,4mpi София
Аватар
Solenza1,4mpi
Дачия маниак
 
Мнения: 247
Регистриран на: Пон Яну Пон, 11 Яну 2010 22:06:51 +0000, 2010 10:06 pm
Местоположение: София
Автомобил: Solenza 1,4mpi

Мнениеот mir4o68 » Съб Апр Съб, 17 Апр 2010 17:33:22 +0000, 2010 5:33 pm

Е това вече ме изкефи на максимум :wink: .За сетен път се уверявам че в България има свръх човеци :idea: .Наслука :D .
Dacia ambition 1.6 MPI-90к.с. 2006г.
mir4o68
Дачия маниак
 
Мнения: 151
Регистриран на: Вто Авг Вто, 21 Авг 2007 22:44:21 +0000, 2007 10:44 pm
Местоположение: Бургас

Разработване

Мнениеот Dragan_Trial » Съб Апр Съб, 17 Апр 2010 18:00:29 +0000, 2010 6:00 pm

Благодаря на всички колеги за хубавите пожелания, дано наистина да няма проблеми с количката.

Днес си мислихме, че времето ще е дъждовно и с приятелката ми и един съсед решихме да поразработим малко новото двигателче. Метнахме се по магистрала Хемус до Враца, изядохме по един дюнер и се упътихме към пещерата Леденика. Ето снимчиците от днес.
Колата се представи много достойно. Въпреки все още неразработения двигател за първите 440км ми даде среден разход 4,6л/100км - вярно е, че не съм вдигал никъде повече от 2500 оборота де! :) Колата още веднъж ме изненага с това, че не е много шумна. Витиня си я изкатери на пета предавка без да гъкне или да претрепери.

След като се прибрахме обратно в София, открих от къде се изключва пасажерския AirBag.

Reload, филтъра за климатика го купих, защото ме грабна идеята за допълнителен монтаж на такъв от теми, подобна на тази. "Проблемът" обаче е, че прекалено много съм се въодушевил от изпълнението на предизвикателството и не съм обърнал внимание, че моят модел си е оборудван с такъв филтър заводски - снимка на моята кола. Нищо - ако ти трябва такъв - ще ти го подаря! :)

Ами толкова за днес, ще видим какво ще донесе следващия ден, а сега отиваме да подкрепим българското кино. :)
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
Аватар
Dragan_Trial
Дачия маниак
 
Мнения: 3023
Регистриран на: Пон Яну Пон, 04 Яну 2010 21:18:03 +0000, 2010 9:18 pm
Местоположение: София, Стрелбище; skype:dragan_trial; тел.0888339683
Автомобил: Sandero 1,5 dCi 85hp 04/2010

da

Мнениеот Reload » Съб Апр Съб, 17 Апр 2010 20:02:41 +0000, 2010 8:02 pm

Не, благодаря ти :)
Просто смятах, че климатизираните имат такива филтри и затова ми се стори странно, че си взел нов. Като гледам от къде минаваш за работа...дръж го, че кой знае в какъв вид ще изавадиш оригиналния.
Колата наистина е много хубава и си е струвала чакането. А разхода е......без коментар
По-здрави!
Изображение
Аватар
Reload
Дачия маниак
 
Мнения: 228
Регистриран на: Вто Юли Вто, 29 Юли 2008 20:44:50 +0000, 2008 8:44 pm
Местоположение: София, Сливен

Мнениеот ozicorp » Съб Апр Съб, 17 Апр 2010 20:46:28 +0000, 2010 8:46 pm

Колега да ти е честито, Sanderoto много добре изглежда с допълнителните аксесоари!
Много безаварийни километри!
Dacia Logan MCV_2 1,5dCi 90k.c. - Сега
Аватар
ozicorp
Дачия маниак
 
Мнения: 491
Регистриран на: Чет Ное Чет, 22 Ное 2007 22:06:12 +0000, 2007 10:06 pm
Местоположение: Варна
Автомобил: Dacia Sandero 1,5dCi

Мнениеот Alucard » Съб Апр Съб, 17 Апр 2010 21:01:11 +0000, 2010 9:01 pm

Честито, колега, и евала!

Ти си поредното доказателство, че Дачия освен разумен избор, може да бъде оценена по достойнство и от хора, които истински обичат автомобилите. Поздравления за ентусиазма :)
Skoda Yeti 1.2 TSI
Аватар
Alucard
Любител
 
Мнения: 50
Регистриран на: Сря Яну Сря, 27 Яну 2010 19:33:57 +0000, 2010 7:33 pm
Местоположение: София

Следваща

Назад към Сандеро

  • Кой е на линия

    Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта