Здравейте колеги,
Вчера се сдобих с това:
Казвам се Драган, на 24 години съм, живея в София.
От 1999та до 2003та година съм учил (7ми-10ти клас) и живял в Букурещ, Румъния, където добре се запознах с предишните модели на Дачия.
Преди 2 години фирмата, в която работеше баща ми, купи 4 броя Dacia Logan MCV 1,5 dCi (75hp). Карахме
една от тези червени Дачии в продължение на 2 години като личен и служебен автомобил и единственото, което се повреди беше единия халоген и една дупка от цигара на тапицерията на задната седалка (средния ред). Средния разход за тези две години и 80 000км беше 5л/100км. Другите три комбита също не се предадоха, като изключим едната, която претърпя страхотен челен удар при който запази живота на всички пасажери, но пожертва себе си, като се превърна в една тотална щета.
Преди 1 година фирмата, в която работи майка ми, под мое влияние, купи 1 брой
Dacia Logan MCV 1,5 dCi (85hp). Тази кола се караше по-малко и съответно до момента не и се е повредило нищо.
Първият ми автомобил е Лада 21053, която през годините се превърна в "бегачка" и стана негодна за всекидневна употреба -
тук можете да прочетете повече по темата.
Последната година се движих с
Peugeot 405 SRi Break 2.0 Mi (120hp), от което съм много доволен, но като всеки стар автомобил си има своите кусури, а и с този голям бензинов двигател харчеше прекалено много гориво по софийските задръствания.
Между другото имаме и едно спортно Peugeot 205 1,9 GTI (123hp), което за съжаление също се превърна в "бегачка" и също стана негодно за всекидневна употреба -
тук можете да прочетете повече по темата.
От 2007ма година работя в Балкан Стар Аутомотив Еоод (генерален представител на Мерцедес-Бенц за България), в сервизния отдел на следпродажбено обслужване - занимавам се с по-сложните технически проблеми на леките автомобили Мерцедес-Бенц в оторизираните сервизи в България, както и с организацията на сервизния процес като цяло.
Отдавна ми се иска да спра да се занимавам с тунинг и "разваляне" на стари автомобили (Ладата и малкото Пежо) и да имам кола, която само да карам по задръстванията и на излети извън града. Тъй като се бях убедил в качествата на марката Dacia се спрях на модела Sandero, въпреки че съм фен на големите комбита - все пак карам предимно по задръстванията в София (средно по 50-60км на ден).
На 16.01.2010 поръчах от Нисан София ЕООД (Еспас Ауто) автомобил Dacia Sandero с дизелов двигател K9K 796, по известен като 1,5 dCi 85 конски сили, с най-високото предлагано ниво на оборудване Е2 (Laureate). Допълнително поръчах и всички налични за модела екстри - странични въздушни възглавници за предните места, задни електрически стъкла, радио CD МР3 4х15 W, алуминиеви джанти и боя металик (екстремно синьо). Цената на всички тези екстри беше 1710 лева. По този начин базовата цена на автомобила от 20950 лева нарасна на 22660 лева.
Въпреки пълното допълнителното оборудване прецених, че един път човек си купува нова кола за пръв път и поръчах следните аксесоари: спойлер, черен подлакътник, 4 лайсни на праговете с надпис Dacia, калобрани, гумени стелки - на обща стойност под 1000 лева с монтажа. Продавач-консултантката ми подари парктроник, като аз си избрах такъв, който сигнализира само акустично за приближаване към препятствия - нямаше да мога да преживея по таблото на чисто новата ми кола да се лепят цветни екранчета с извънземни форми, а решението с индикацията на разстоянието в огледалото не ме грабна.
След като платих застраховка гражданска отговорност със зелена карта и автокаско (към ЕвроИнс - 1100 лева), регистрация в КАТ и аларма - всички пари, които бяха изразходвани, за да си взема колата и да я подкарам, включително комисионните на банките за паричните преводи и нотариалната заверка на пълномощното за регистрация в КАТ, се оказаха 24288,95 лева с ДДС.
Автомобилът беше произведен на 26.03.2010 и на 01.04.2010 успях
да го зърна за пръв път на паркинга на Willi Betz (митница Горубляне в София). След това имах още две случайни и не чак толкова случайни срещи с колата - едната при showroom-а на
бензиностанция EKO, преди да я закарат към сервиза в Люлин за боядисване на спойлера и датчиците на парктроника. Ето и шпионски снимки от
сервиза в Люлин.
На 15.04.2010, след точно три месечно чакане, в 17:30 ми бе
предаден автомобила. Като се има предвид, че вече съм взимал една чисто нова Dacia от същото място преди година и половина (Logan MCV 1,5 dCi 85hp) първите ми впечатления са следните:
- Очаквах, че ще има за какво да се заям по отношение на монтажа на аксесоарите. Еми нямаше за какво да се заям - цвета на спойлера съвпада напълно с цвета на колата, датчиците на задния парктроник също са боядисани с цвета на купето (специално бях помолил за това).
- Предните гумени стелки на пасват точно на формата на пода, въпреки че на тях пише Sandero. Лявата стелка е прекалено къса и не покрива площта под педалите, а дясната стелка е прекалено дълга в задната си лява част и се огъва. Това разбира се не зависи от дилъра, а от спестовната мисъл (или липса на такава) на "конструкторите" на аксесоарите.
- Лепенките с надпис Dacia на праговете на задните врати са екстремно миниатюрни, но пък са симпатични.
- Приятно бях изненадан, че автомобилът ми бе предаден с почти наполовина пълен резервоар. За сметка на това записания среден разход на гориво в бордовия компютър беше 29л/100км - дано да е такъв заради дългото време, прекарано в режим на празен ход и неподвижен автомобил, а не от стила на каране на автомобила по улиците между showroom-а, сервиза в Люлин и КАТ. Автомобилът беше на 40км.
- Определено най-заслужаващия си аксесоар е подлакътника. Наистина малко трудно се поставят предпазните колани и се управляват задните електрически прозорци, но предавките се сменят само с едно минимално движение на китката, докато дясната ръка удобно си отпочива, облегната върху подлакътника. Чувствам се като седнал в седалката на киносалон.
- Седалките са доста високо разположени в и без това доста високото купе. Първоначално се чувстваш малко като "на кокили", но обзорът е доста приятен. Говоря за обзора напред, видимостта назад е пълна скръб - но нали ми подариха парктроник!
А и нали съм свикнал да карам доста по-дълги автомобили...
- Окачването вози много по-меко отколкото очаквах. Логаните MCV определено возят по-дървено. Не мога да си обясня защо - все пак MCV има доста по-дълго междуосие. Напомпах гумите на 2,2bar.
- Като цяло в купето е шумничко, но определено по-тихо отколкото при Logan MCV dCi. Предполагам, че реално не е по-тихо (съмнявам се да е използвана повече шумоизолация при Sandero), но възприятието за шум е по-различно, тъй като вътрешния обем в Sandero e значително по-малък и кънтенето е намалено.
- Първоначално бях разочарован от вентилационната система, тъй като (в този скапан дъжд) много силно се запотяваха страничните прозорци, въпреки че бях включил вентилатора на четвърта (максимална) степен. Чак на следващия ден се усетих, че през цялото време съм държал клапата за рециркулация на въздуха в купето в затворено положение. След като оправих този "проблем", запотяването на стъклата се преустанови. От Логаните съм забелязал, че включването на климатика също помага при запотени стъкла.
Предполагам, че с времето и километрите ще се натрупат и още много впечатления, които ще гледам да споделям с Вас.
Засега съм навъртял едва 70км - колкото да покажа колата на приятелката ми, няколко приятеля, родителите ми и баба ми. Имам си гараж, в който колата ще нощува. Купил съм си и водоструйка, тъй като не съм фен на автомивките, а си имам къща с двор и любов към автомобилите. Взел съм и един FM-mp3 тансмитер, за да мога ако ми се прииска неистово да слушам музика от USB-stick. Имаме и навигация Prestigio GeoVision 450 BlueTooth, която в комбинация с FM-mp3 трансмитера може да изкара телефонния разговор от мобилния ми телефон през вградените във вратите на автомобила аудио-колони.
Тъй като фирма Ауто Франс 3000 (оторизиран представител на Renault И Dacia за България) е собственост на Балкан Стар, си поръчах от там
оригинален накрайник за ауспуха и една мрежа за фиксиране на багажа в багажника - обща цена 60 лева. След една седмица би трябвало да бъдат доставени и тези аксесоари. Накрайника за ауспуха ще трябва да се завари за ауспуховата тръба.
Понеже си падам малко техничар (завършил съм Техническия Университет в София, специалност общо машиностроене на немски език с профил двигатели с вътрешно горене и автомобилостроене) съм се сдобил със сервизната програма на Renault и Dacia - Dialogys 3.79 (актуална версия към 09.2009), която включва каталог за резервни части и сервизна литература на много езици, най-добре работи на руски език. Можете да я изтеглите от
тук, работи безотказно дори под Windows 7.
Освен това изтеглих и програмата за диагностика на автомобилите Renault и Dacia - CLIP Version97 (също актуален към 09.2009). Тази програма можете да изтеглите от
тук, но за съжаление тя не пожела да се стартира като хората под Windows 7. По-нататък ще Ви кажа какво ще се случи, като намеря някой лаптоп с по-старичък Windows (или пожертвам моята оригинална Vista) и си довърша диагностичната букса.
Тук пък съм качил един каталог с всички аксесоари за актуалните модели на Renault и Dacia. Тук е извадката, касаеща аксесоарите
само за моделите на Dacia.
От началото на годината следя стриктно развитието на форума, много от Вас са си говорили с мен вече на лични съобщения (други пък така и не ми отговориха на тях), дори посетих
една от софийските срещи на форума и се запознах лично с някои колеги.
Искам да благодаря на всички, които съзнателно и несъзнателно ми помогнаха да се запозная по-отблизо с марката и модела. Съветите за аксесоарите примерно ми бяха много полезни. Купил съм си вече и
филтър за климатика, който ще трябва да монтирам в най-скоро (да спре малко дъжда) време.
Това, с което евентуално аз бих могъл да съм Ви полезен, е факта, че разбирам говоримо румънски език, а баща ми го знае почти както знае българския - така че, ако се натъкнете на интересни теми в румънските форуми за Dacia, с удоволствие ще ви преведа каквото не Ви е ясно. Аз досега съм преровил по-интересните за мен теми в
http://www.daciaclub.ro/ .
Тук съм качил и ще качвам всички по-интересни снимки в удобен за разглеждане формат, а
това е Excel-файлът с всички разходи по Sandero-то.
Поздрави
Драган
П.П.: Ето и едно
арт-включване от приятелката ми! И
опит за оцветяване!
Тук има и още варианти.