Дачия Форум

Dacia Logan MCV срещу Skoda Roomster: Достъпните практици

...новости около любимата ни марка...

Dacia Logan MCV срещу Skoda Roomster: Достъпните практици

Мнениеот Gogata » Пон Яну Пон, 28 Яну 2008 17:24:01 +0000, 2008 5:24 pm

Dacia Logan MCV 1.5 dCi и Skoda Roomster 1.4 TDI съчетават обилно вътрешно пространство, гъвкав интериор, еластични двигатели и изгодна цена. Кой от двамата ще се хареса повече на прагматично настроената автомобилна публика?

Базовата цена на оборудвания с 1,4-литров бензинов двигател петместен Logan MCV (15 280 лв) несъмнено ще привлече вниманието на по-пресметливите желаещи да се сдобият с максимално практичен автомобил. Тестваният от нас седемместен дизелов топмодел Laurеate (1.5 dCi, 86 к. с.), екипиран серийно с електрически прозорци и централно заключване, обаче излиза малко по-скъпо (24 580 лв). Най-изгодният Roomster от друга страна (1.2 HTP, 70 к.c.) се разменя за 20 986 лева, докато изпитаната от нас дизелова версия 1.4 TDI-PD Comfort с мощност 80 к. с., която предлага обзавеждане на западноевропейско ниво, достига цена от 29 595 лева. Жалко, че за разлика от Skoda румънците не предлагат програма за стабилност ESP дори срещу доплащане.

Багажникът на Logan MCV побира до 2350 литра и може да погълне цял европалет, в случай че е наличен високоповдигач, който да го натовари през асиметрично разделените задни врати. Тук би било уместно е да се отбележи, че подът на Logan не е съвсем равен, тъй като от него се подават приспособленията за фиксиране на третия ред седалки.

Посредствена прегледност на каросериите

Обзорът на Roomster е занижен заради масивните ъглови колони на купето, както и заради малките предни прозорци и тяхната дизайнерска извивка. Водачът на Logan пък може да срещне затруднения с видимостта, тъй като двойната задна врата се изпречва пред погледа му.

1,5-литровият дизел в Logan не е шумоизолиран особено старателно, което позволява на пътниците да доловят металическите нотки в гласа му. Агрегатът на Renault развърта с лекота до 4000 об./мин. и практически е лишен от турбодупка. За беда, в този автомобил той не е комбиниран с филтър за твърди частици. Макар да е доста по-чист и икономичен от своя румънски колега, трицилиндровият TDI на Roomster се оказва и твърде своенравен. Под 2000 об./мин. 1,4-литровият мотор, залагащ на принципа помпа-дюза, работи малко "спънато", а над тази граница се държи като "изтърван" и тегли мощно, но и под съпровода на отчетливо дизелово тракане.

Dacia с предимство между пилоните

Чешкият участник в нашия тест притежава приличен комфорт на возене при преодоляване на вълнообразни деформации в асфалтовото покритие. Въпреки това съставената от компоненти на моделите Fabia и Octavia ходова част недвусмислено съобщава на пасажерите за пресичането на напречни фуги. Кормилната уредба на Roomster също работи с впечатляваща прецизност, което не можем да кажем за "нервното" управление на Logan.

В ръцете на истински професионалист обаче румънският автомобил засрамва Skoda в стандартизираната ни проверка за стабилност на пътя. Другояче стоят нещата в реални условия, където Roomster блести със система за контрол на сцеплението и вездесъща ESP. Изглежда и в тази дисциплина водачът на Logan MCV отново ще трябва разчита на собствения си опит за справяне с критични ситуации.

Оценка:

Изображение
Skoda Roomster 1.4 TDI-PD Comfort
Roomster съчетава полезното с приятното - шик, практичност и високо качество. Гъвкавата концепция на салонa, снабден с множество ниши, и сигурното поведение на пътя са по-убедителни от шумния трицилиндров двигател.

Изображение
Dacia Logan MCV 1.5 Laureate
Предимства на седемместния MCV са обилното пространство, добрата ергономия и мощният дизел. Негов недостатък е бедното оборудване за безопасност и липсата на филтър за твърди частици.

Технически данни:

Skoda Roomster 1.4 TDI-PD Comfort
Мощност 59 кВт (80 к. с.)
Ускорение 0 – 100 км/ч 14,4 сек
Максимална скорост 165 км/ч
Среден разход на гориво в теста 7,1 л/100 км
Спирачен път от 100 км/ч 39 м
Базова цена 29 595 лв

Dacia Logan MCV 1.5 Laureate
Мощност 63 кВт (86 к. с.)
Ускорение 0 – 100 км/ч 15,0 сек
Максимална скорост 161 км/ч
Среден разход на гориво в теста 7,2 л/100 км
Спирачен път от 100 км/ч 39 м
Базова цена 24 580 лв


Auto Motor und Sport България
Аватар
Gogata
Tarjaholic
 
Мнения: 708
Регистриран на: Съб Яну Съб, 06 Яну 2007 21:13:36 +0000, 2007 9:13 pm
Местоположение: София/Варна
Автомобил: Skoda Roomster 1.4TDI-PD '07

Мнениеот Andro » Пон Яну Пон, 28 Яну 2008 17:55:34 +0000, 2008 5:55 pm

Гога, тази статия е писана специално за теб!

:)
Andro
Дачия маниак
 
Мнения: 261
Регистриран на: Пон Юни Пон, 25 Юни 2007 12:04:20 +0000, 2007 12:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот freelanders » Пон Яну Пон, 28 Яну 2008 19:28:24 +0000, 2008 7:28 pm

Определено е интересно.
А за спирачния път актуална ли е информацията?
freelanders
Дачия маниак
 
Мнения: 2144
Регистриран на: Нед Сеп Нед, 17 Сеп 2006 18:30:24 +0000, 2006 6:30 pm
Автомобил: saab

Мнениеот DTM » Вто Яну Вто, 29 Яну 2008 21:13:33 +0000, 2008 9:13 pm

Браво ! Добър превод от немски език или препис . Аз съм германофил , но прекрасно зная , колко обич има към франсетата . Я пиши какво става на лосов тест без есп с Жалкото ?Сравняваш различни категории . Дачията е 1500 кг .
пробвай , за да си сигурен !
MCV dci
Аватар
DTM
Сервизен консултант
 
Мнения: 446
Регистриран на: Съб Окт Съб, 20 Окт 2007 21:27:00 +0000, 2007 9:27 pm
Местоположение: Sofia
Автомобил: Duster 4x4 110 dci

Мнениеот DTM » Вто Яну Вто, 29 Яну 2008 21:15:07 +0000, 2008 9:15 pm

А къде са другите седалки ?
пробвай , за да си сигурен !
MCV dci
Аватар
DTM
Сервизен консултант
 
Мнения: 446
Регистриран на: Съб Окт Съб, 20 Окт 2007 21:27:00 +0000, 2007 9:27 pm
Местоположение: Sofia
Автомобил: Duster 4x4 110 dci

Мнениеот Gogata » Вто Яну Вто, 29 Яну 2008 23:57:27 +0000, 2008 11:57 pm

DTM написа:Сравняваш различни категории .


Тук не си особено прав. Skoda Roomster e доста особен нишов продукт, който, както предполагам повечето от вас знаят, е изграден основно на платформата на Fabia, тоест на малкия клас на Skoda. От такава гледна точка той може да бъде приет като конкурент както на компактни ванове (или "ваноподобни") като Renault Modus, Ford Fusion, Opel Meriva или Nissan Note, така и на по-просторни комбита от достъпните категории (какъвто именно е случая с Dacia Logan MCV).

Я пиши какво става на лосов тест без есп с Жалкото ?

Каквото става и Дачията без ЕСП - трябва да си професионалист или поне много добър зад волана, за да усетиш рисковата ситуация още в зародиш и да не завършиш бухнал се някъде извън пътя :) .

И малко офтопик :oops: .
Жалкото
Моля, моля, всеобща заблуда е това "Жалко". В случая Шкода произлиза от името на инж. Емил Шкода,който през 1925г. купува автомобилната фабрика на Вацлав Лаурин и Вацлав Клемент, спасявайки ги по този начин от фалит. А както всички добре знаем, личните имена не подлежат на превод :wink: .

Поздрави!
Аватар
Gogata
Tarjaholic
 
Мнения: 708
Регистриран на: Съб Яну Съб, 06 Яну 2007 21:13:36 +0000, 2007 9:13 pm
Местоположение: София/Варна
Автомобил: Skoda Roomster 1.4TDI-PD '07

Мнениеот DTM » Сря Яну Сря, 30 Яну 2008 21:36:50 +0000, 2008 9:36 pm

Извини ме , ако съм те засегнал Гога ! Ако си чел други мои словоизлияния , и аз притежавах Шкода и то каква . Много бях горд , че беше втората Форман и то Моно-инжекцион в България. Даже я чипосах през 1997г. От тогава съм фен на комби . Сега пак имам , но пък MCV си е " кораб " доста по-голям от Roomster . И си прав , че буквалния превод е грешка . Ама пък аз съм си шегаджия .
пробвай , за да си сигурен !
MCV dci
Аватар
DTM
Сервизен консултант
 
Мнения: 446
Регистриран на: Съб Окт Съб, 20 Окт 2007 21:27:00 +0000, 2007 9:27 pm
Местоположение: Sofia
Автомобил: Duster 4x4 110 dci

Мнениеот Gogata » Сря Яну Сря, 30 Яну 2008 22:27:10 +0000, 2008 10:27 pm

DTM написа:Извини ме , ако съм те засегнал Гога !


Ти пък :P . Не съм толкоз обидчив, пък и в случая няма за какво :wink: . Поздрави!
Аватар
Gogata
Tarjaholic
 
Мнения: 708
Регистриран на: Съб Яну Съб, 06 Яну 2007 21:13:36 +0000, 2007 9:13 pm
Местоположение: София/Варна
Автомобил: Skoda Roomster 1.4TDI-PD '07


Назад към Новини

  • Кой е на линия

    Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта